Skrotnissn Skrevet Januar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2009 Hei, jeg har et spørsmål angående utsettelse av førerkort, hvis en person på 16 år, kjører i sverige med bare øvingslappen, og blir stoppa og får utsettelse på førerkort, gjelder d fra dagen dommen falt, eller fra dagen du fyller 18? takk for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansien Skrevet Januar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2009 Fra dagen du fyller 18, etter sånn som jeg har forstått det. Siter '09 Ford Ranger '91 Mazda 323 GTX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristianG Skrevet Januar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2009 Ja, det Hansien sier virker mest logisk. Hvis du blir tatt den dagen du er 16 og du øvelseskjører i Sverige og får ett og et halvt års utsettelse, vil du jo ikke miste noe på en måte, annet enn at du ikke får øvingskjørt. Om det derimot gjelder fra den dagen du skall kunne gå opp til førerprøven vil det jo svi mer. Siter Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tiiim Skrevet Januar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2009 fra dagen du fyller 18 ja, helt sikker! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Januar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2009 Er det ikke lov å øvelseskjøre fra 16 år i Sverige? Gjorde det mange ganger jeg, men møtte aldri "farbror blå". Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SimenRawr Skrevet Januar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2009 Nordmenn har kun lov til å øvelseskjøre i Norge, de gangene jeg har kjørt i sverige har jeg heller ikke sett polisen på motorveien, hvordan sivilbiler de har kjenner jeg ikke til, men har sett polisen flere ganger ved bensinstasjoner og vanlige veier. Siter Peugeot 406 2.0 Volvo 240 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg