Gå til innhold

politiet mener vi er for dårlige på snøføre..

Ranger emnet

merce-123

Anbefalte innlegg

det virker jo som noen tror at det å bremse er det eneste man kan gjøre når man får skrens, hvis dette er den generelle oppfatinginen forstår jeg godt at folk havner i grøfta, hvis noen kommer hit å sier at ikke du blir bedre av trening, hvorfor har vi regelen om at du kan øvelseskjøre?

Hvorfor har vi glattkjøring?

Hvis det er slik at vi ikke blir bedre av å trene, da burde vi bare gå på trafikkstasjonen å få lappen uten noen kjøretimer eller noe... Hørdt noe så idiotisk, trening hjelper, enten det er herjing eller det er vanlig kjøring, ikke drit dere ut med å si noe annet...

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det virker jo som noen tror at det å bremse er det eneste man kan gjøre når man får skrens, hvis dette er den generelle oppfatinginen forstår jeg godt at folk havner i grøfta, hvis noen kommer hit å sier at ikke du blir bedre av trening, hvorfor har vi regelen om at du kan øvelseskjøre?

Hvorfor har vi glattkjøring?

Hvis det er slik at vi ikke blir bedre av å trene, da burde vi bare gå på trafikkstasjonen å få lappen uten noen kjøretimer eller noe... Hørdt noe så idiotisk, trening hjelper, enten det er herjing eller det er vanlig kjøring, ikke drit dere ut med å si noe annet...

Selvsagt blir man bedre av trening.. Men alle blir ikke det :P Men jo, helt enig. Modern for eksempel kjører jo aldri på vinterføre, og fordi hun aldri gjør det kan hun heller ikke kjøre på vinterføre. Og fordi kun ikke kan det, tør hun aldri å kjøre på vinterføre. Catch 22..

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men bilen avgjør veldig mye hvor trygg eller god man kan bli på vinterføre.. Kan ta et eksempel jeg husker spesiellt godt. Jeg og en kompis kjørte begge bmw 528i E28 og vi var av den oppfatning at det var bare tull å legge seg langt under fartsgrensa bare fordi det ble litt glatt?! Vi kjørte begge alltid på grensen av føret, og det var somregel 120+, det var liksom kjedelig å kjøre bare 80 fordi da kjente man jo ikke at bilen slapp i det hele tatt. Man måtte liksom kjenne at rumpa var litt løs, da visste man nøyaktig hvor godt feste man hadde hele tida.. Og det var aldri noe stress med å ligge bredt, somregel når bilen slapp litt så ble det bare girt ned og lagt ut enda litt ekstra bare for arti skyld.. Og når man skulle sjekke om hvor glatt det var så var det alltid å legge ned et gir og dra løs bakhjula for å sjekke, aldri at man tok bremsetest. Bremsene ble faktisk sjelden benytten unntatt når man virkelig måtte. Har man flyt i kjøringen kan kjøre 100mil uten å røre bremsepedalen, unntatt for å stå stille i kryss og lignende..

Men så var det en gang at jeg skulle sitte på med kompisen i en Audi 80 faren hans hadde, og vi ble faktisk like dritnervøse begge to, vi turte knapt å holde 80 på rettstrekkene.. Den bilen var komplett livsfarlig, null føling med veien og en fartsopplevelse som gjorde at vi bare ble sittende å le av det.. :) Føltes som vi lå i 140 jo.. :op:

Etter det har jeg kjørt mange forskjellige biltyper, og det er himla stor forskjell på hvor fort det er trygt å kjøre med hver enkelt type, den gamle bmw'n var tydeligvis langt forut de fleste vanlige biler når det gjelder veiholdning fant vi begge ut etter den turen i Audien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider