Xenon Skrevet Desember 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2003 Jeg lurer på å sette på spacere på bilen min(for å få hjula lengere ut). Hva mener folk om dette? Er det store ulemper med det? Spesielle typer som er anbefalt? Jeg er ute etter alt av info rundt dette. Siter -Kenneth Drift Happens! No guts no glory! http://www.kennethgroth.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet Desember 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2003 Har brykt spacer på bil før, gikk helt greit det. noe tuv godkjente jamex greier, tror de er på 15mm. brukte det for at felgen ikke skulle ta i calippere.. var ikke noe skru fast greier, men kun lengre hjulbolter. Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Desember 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2003 Har de TÜV er det vel greit. Her er det mye dårlig og billig ute og går. Kjøp skikkelige greier, f.eks H&R Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xenon Skrevet Desember 17, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2003 Hva med slitasje på hjullager osv? Jeg skal bruke bilen på bane...så det kommer til å bli røff behandling. Siter -Kenneth Drift Happens! No guts no glory! http://www.kennethgroth.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Desember 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2003 Ska du ha an på bane er det en fordel, men du kan jo bare ta dei av etterpå for å ikkje få meir slitasje ved daglig bruk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xenon Skrevet Desember 17, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2003 Fordel på bane? Pga økt sporvidde da eller? Jeg vil ikke ta de av:) Vil ha de på jeg. Siter -Kenneth Drift Happens! No guts no glory! http://www.kennethgroth.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Desember 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2003 Originally posted by Xenon Hva med slitasje på hjullager osv? Jeg skal bruke bilen på bane...så det kommer til å bli røff behandling. Jeg har kjørt med enten lavt innpress, spacere eller begge deler i ca 6 år på Polo uten å merke noe ekstra stor slitasje på hjullager ihvertfall Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xenon Skrevet Desember 17, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2003 Så lavt innpress og spacere vil være akkurat det samme? Siter -Kenneth Drift Happens! No guts no glory! http://www.kennethgroth.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Desember 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2003 Originally posted by Xenon Så lavt innpress og spacere vil være akkurat det samme? Om du har felg med ET 25 eller felg med Et 35 og 10 mm spacer blir jo hjulet stående like langt ut, så ja mhp slitasje blir det likt Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xenon Skrevet Desember 17, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2003 Hva slags type bør man ha da? er HR bra? Bør det være sånn man skrur fast? Siter -Kenneth Drift Happens! No guts no glory! http://www.kennethgroth.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Desember 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2003 Originally posted by Xenon Hva slags type bør man ha da? er HR bra? Bør det være sånn man skrur fast? helst sånn man skrur fast ja, med sentrering. H&R er meget bra Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fresern Skrevet Desember 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2003 Ikke noe problem med spacere, brukte det på bilen min før jeg fikk større felger og dekk. Gjorde grei forskjell på utseende. Ingen større slitasje eller tekniske problemer fra min side i alle fall. Koster ikke all verden heller. Siter Tut og kjør!! Øl, nakne damer og bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Desember 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2003 Originally posted by Xenon Hva med slitasje på hjullager osv? Jeg skal bruke bilen på bane...så det kommer til å bli røff behandling. Det beste for hjul lageret er vel å være plassert mitt i felgen. Men de kan jo byttes da :-).. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
911ruf Skrevet Desember 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2003 spacere har den fordelen at har du kan få fler felgtyper med div innpress til bilen din til å passe....å bruke spacere for å utvide spovidda på bilen betraktelig vil føre til stor slitasje på hjulagre samt at hhjulboltene blir svake pga lengda....men blir det brukt med måte er det jo ingen prob Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Desember 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2003 Jeg hadde spacere på Golfen, det funket flott. Dette var da bare skiver du legger i mellom, og setter på lengere bolter. Skulle egentlig ha hatt noen H&R som jeg kunne skrudd fast. Det er nok det beste, dessuten er dette med TÜV, noe som er greit å ha når biltilsyn og diverse begynner å krangle på det. Kjøp deg H&R spacere som man skrur fast i navet med TÜV godkjenning. Da vet du at du får kvalitet som du får lov til å bruke! Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg