Gå til innhold

Hvilken ute trempratur er anbefalt ved bilvask?

Ranger emnet


BlackKnight

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Forsøkt og søke på forumet og via google.

Om vinteren vasker jeg bilen neste hver uke. Iden forbindelse har jeg noen uker ikke vasket bilen når det har hvert kaldere en -6-7 grader. Det er sikkert ingen fasit får hvilken tempratur som er beste og vaske i, men tenkte jeg skulle høre hva som anbefales på forumet her.

____________________________________________

2008 Mazda 6, Advanced Plus 2.0 Diesel Kombi

2003 Mazda 6, 1.8 stv

1985 Mazda 626, 2.0 sedan

http://www.youtube.com/watch?v=YY4hICSiRa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på mye, det...

Er du flink til å tørke bilen? Smurt dørpakninger og dørlåser? Ut og kjøre noen timer etter vask?

 

Jeg har vasket bil på adskillig lavere temperaturer, men kun når jeg vet at bilen ikke skal bli kald med det første. Og så er det jo forskjellige patenter på forskjellige fabrikater, modeller osv.. hvor tett det er i vinduer, dører osv.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på mye, det...

Er du flink til å tørke bilen? Smurt dørpakninger og dørlåser? Ut og kjøre noen timer etter vask?

 

Jeg har vasket bil på adskillig lavere temperaturer, men kun når jeg vet at bilen ikke skal bli kald med det første. Og så er det jo forskjellige patenter på forskjellige fabrikater, modeller osv.. hvor tett det er i vinduer, dører osv.

 

Hei der og takk for svar.

Jeg er veldig grundig med tørking av bilen. Problemer er ikke at dørene fryser fast, men at låsen fryser og det kan trolig være fordi det komme vann inn gjenom dørhåndtaket eller vinduene. Det vet jeg ikke. b.la derfor jeg er forsiktig med og vaske etter at jeg fikk problemer med låsen.

____________________________________________

2008 Mazda 6, Advanced Plus 2.0 Diesel Kombi

2003 Mazda 6, 1.8 stv

1985 Mazda 626, 2.0 sedan

http://www.youtube.com/watch?v=YY4hICSiRa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et hett tips er å teipe igjen alle nøkkelhull før vask, for eksempel med gaffateip.

 

Takk for tipset, men tror nok ikke problemet for meg er nøkkelhullet. Problemet er håndtak jeg tror den slipper inn vann.

____________________________________________

2008 Mazda 6, Advanced Plus 2.0 Diesel Kombi

2003 Mazda 6, 1.8 stv

1985 Mazda 626, 2.0 sedan

http://www.youtube.com/watch?v=YY4hICSiRa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset, men tror nok ikke problemet for meg er nøkkelhullet. Problemet er håndtak jeg tror den slipper inn vann.

 

Smør døren grundig innvendig så unngår du problemet..

NB: Ikke smør med noe "verktøykasse på boks," WD-40 eller lignende, bruk tykkere olje. Jeg bruker Multilube (CRC) der det trengs fett eller tykk olje, og Superlube syntetisk olje der jeg trenger tyntflytende olje som holder lenge. (Dørlåser etc.)

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smør døren grundig innvendig så unngår du problemet..

NB: Ikke smør med noe "verktøykasse på boks," WD-40 eller lignende, bruk tykkere olje. Jeg bruker Multilube (CRC) der det trengs fett eller tykk olje, og Superlube syntetisk olje der jeg trenger tyntflytende olje som holder lenge. (Dørlåser etc.)

 

Hepp,

 

Det høres ut som et bra tips.

Nå har Mazda på ullern hvert så greie at de har smørt alle låsene for meg. Selv om jeg kun hadde problemer med den ene døren. Så regner egentlig ikke med at jeg vil få problemer igjen:)

____________________________________________

2008 Mazda 6, Advanced Plus 2.0 Diesel Kombi

2003 Mazda 6, 1.8 stv

1985 Mazda 626, 2.0 sedan

http://www.youtube.com/watch?v=YY4hICSiRa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte er det ikke selve låsen som fryser; men stagene innvendig i døra. Men hvis det var låsene som frøs, har du løst problemet ;)

 

Hei, du er inne på noe der. Har en mistanke om at det er stagene ja. Men hva betyr det eventuelt?

____________________________________________

2008 Mazda 6, Advanced Plus 2.0 Diesel Kombi

2003 Mazda 6, 1.8 stv

1985 Mazda 626, 2.0 sedan

http://www.youtube.com/watch?v=YY4hICSiRa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår