Gå til innhold

Litt generelle spørsmål om Astra G (99) Display/AC osv..

Ranger emnet

dnelrE

Anbefalte innlegg

Greetings, O' vise brukere.. :titties:

Har et par spørsmål om min '99 Astra 1,6 (Sport, om det har noe som helst å si - jeg tviler).

1) Jeg tok knekken på antenna mi i en vaskehall (bare å le!), og gjengene i den svarte "boksen" på taket er nå helt ødelagt. Er det vanskelig å bytte denne? Er litt urolig for eventuelle lekkasjer i taket etc her..

2) Displayet mitt er dødt. Dette var et vanlig display som viste klokke og temp. Jeg antar at det er pærene som har gått, men jeg leiker med tanken på å sette inn et annet display som viser mer info, om vi først må ta opp hele interiøret..

Jeg ser opel-deler har "Multi display" til Astra G til en 3-4000 kr, er dette bare å koble til, så kan jeg lese ut mer info, eller må det installeres flere følere? hva kan man eventuelt lese ut? Hadde vært gøy å se bensinforbruk etc, digitalt speedometer er det vel også på de nyere displayene.. Om noen har gjort noe med displayet i sin Astra, så er jeg keen på å høre om det.. :)

3) Jeg mangler diverse lys på instrumentpanelet, f.eks er det ikkenoe blått lys om jeg kjører med fjernlysene på. Dette er vel da etter alle solemerker også ei pære som har gått. Er det noen som veit hva slags pærer som brukes "baki der"?

4) Er det noen flere som sliter med at temperatur-"skruen" hoppet ut av sporet sitt? Altså, når jeg stiller på temperaturen i bilen, så drar denne skiva i en wire, som igjen drar i et spjeld av noe slag (stikk huet inn under hanskerommet, og se opp mot baksiden av cd-spilleren. Tynn wire festet i en grå plugg. Denne er litt knotete å dytte på plass igjen, og jeg opplever til stadighet at den spretter ut igjen i tide og utide, med det resultat at jeg ikke får endret på temperaturen. Veldig kult å sette seg i bilen en dag det er -15, og merke at anlegget bare blåser kald-luft.. Skal jeg rett og slett bare peise på med litt tec7 på tuppen av denne pluggen, samt noe inne i hullet, og kline det sammen og håpe på det beste, eller finnes det smartere løsninger?

5) Hva slags frostvæske bruker denne bilen? Har hørt at det er forskjell på blå og rød - hvilke skal jeg ha?

Er rimelig blank på det meste tekniske her, så jeg setter min lit til at det er noen som føler for å dele av sin visdom ...! :klovn:

Takker for svar!

//Erlend

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: det burde vel ikke være så stort problem, men du kan jo alltids kline på litt silikon så vet du at det er tett

2: Som oftest pærene som har gått ja. Skal du bytte så trenger du også ny midtkonsoll for det andre displayet er breiere. Om alle sensorer sitter der er jeg usikker på da det er så vidt jeg vet standard på min. Hvis det er bare å bytte over så finnes det nok folk her som har det liggende billigere enn 3000. Jeg har tatt frahverandre hele displayet og fylt det med hvite dioder for å få ett sterkere og hvitere lys i min. Det er ikke no digitalt speedo meter nei, men kjøre komputer med gjennomsnitts fart, forbruk osv

3: Mener det er osram 1,2w eller 2w de heter de pærene. Speedoen er ganske lett å få ut så bytte de pærene er ikke store jobben.

Spør på opel så får du riktig pærer med en gang

4: Skal du av med midtkonsollen for å fikse displayet så kommer du til varmeapparatet og da kan du jo enten bytte hele dritten eller se om du får det til å sitte sammen. Varmtvannskrana er også noe som ryker en gang på astra g, men det merker du med at du ikke får varme i det hele tatt.

5: Du skal alltid fylle på samme frostvæske som er på bilen hvis du ikke bytter hele. Skal du bytte hele så kan det nok være en fordel og bytte til rød.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider