Gå til innhold

Hjelp til kjøp av førstebil

Ranger emnet

Bananeter

Anbefalte innlegg

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Problemet med 240 er at den er veldig hard mot lommeboka. Så hvis man er ung og har lite med penger kan det bli trøblete å ha dynga på veien, for bensinforbruket er et rent lite helvete faktisk.

Skal man ha billig bakhjulstrekker vil jeg nesten si at Sierra is er et bedre valg....Og nå som du er helt fersk og vinteren står for tur er dette en bra mulighet til å lære deg bilen å kjenne - kjøp en billig Sierra, det er flust av dem rundt omkring. Bare spør Overladdaren :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror overladdaren har EN sierra igjen, han godeste G.T.I inne på forumet har vurdert den ene, til rundt 4 lapper.... du kan jo kjøpe den andre han har, kjøre den i hjæl i løpet av vinteren, for å så kjøpe en bedre bil når snøen går....det ville jeg gjort hadde jeg hatt 30 lapper og lappen! hvertfall hvis jeg ikke hadde hatt puggen å styre med, møkka kjærre!:rolleyes: :D

Opel Astra1,7 TDI

Nissan 200sx s13 D-Spec

BMW e28 Is bil

Suzuki bandit Draps maskin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ZpiFF

For all del ikke kjøp gammel Opel. Da skal den isåfall gjennom en NAF Kontroll FØR du betaler. Min ex-Ascona var så godt som rusta ihjel under lakken, men jeg som inkompetent råner kunne ikke se det like lett..

Opel har for det meste mye trøbbel med rust. Jaffal de gamle.

Jeg ville nok satset på en Volvo 240/740. 740 har utrolig billig forsikring, 240 veit jeg ikke. Begge bilene har bakhjulstrekk, noe som er ufattelig moro på glatta (og asfalten om sommeren), men prøv her å få til manuelt gir. Dette er biler bygd for nordisk føre det ;)

Jeg har en teori om at opel`ærn min lider av det samme som din opel. Orker ikke sjekke før til sommern :P (skal jo ikke brukes før til sommern)

- Sierra sedan -92 (rs styling)

x Opel Manta GSi -85

x Sierra sedan -87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bananeter

Har endelig fått meg lappen og er på tide å skaffe seg bil til under 30.000, problemet er at jeg egentlig ikke kan så forferdelig mye om bil og vet heller ikke helt hva jeg skal se etter.. Vil gjerne ha en bil med litt sprek motor og driftsikker, ikke så nøye med plass iogmed at jeg får låne stasjonvognene til far hvis det er nødvendig. Utseende er jo også en ganske viktig faktor.

Kunne gjerne tenkt meg en Audi 80, men de bilene jeg har sett på til den prisklassen har ofte gått over 200.000 km.. Har også sett på Golf og Accent. Kan noen anbefale meg noe og gi meg noen genrelle tips til hva jeg burde se etter så ville det vært flott.

Takk på forhond, Bananeter.

golf er vanvittig overpriset...

Hvis du finner en Audi80 som er godt holdt, bør ikke 200 000 km være noen fare. Jeg kjenner ikke prisene der, men de 5-sylindrede går visst "evig"

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Otto von Bismarck

Drit nå i Golf og Volvo 240.

Kjøp heller Mercedesen av Jonaldo.

Den ser litt mer innbydende ut.

må si meg enig med Otto von Bismarck for en gangs skyld.. hvis du skal kjøpe bil for alle penga nå så burde du kjøpe MB til Jonaldo!! hvis ikke kjøp sierran til overladdaren... hadde gått for en sirævva nå om vintern jeg ass... 2 god biler med RWD..

Opel Astra1,7 TDI

Nissan 200sx s13 D-Spec

BMW e28 Is bil

Suzuki bandit Draps maskin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GalnemaX

til under 30k er det vel ikke mange biler som har bakhjulstrekk og ser bra ut..? :rolleyes:

bmw e30 er jo pene biler. for 30k kan man enten en med litt motor eller mye stash, eller en med mindre motor som er nyere og mindre prakk med.

Golf 2 GL er jo en ok bil. verken sprek eller spes. tøff, men lite prakk om den er i god stand.

syklende :-)

[x] BMW 323i - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Manuell-Stikke

må si meg enig med Otto von Bismarck for en gangs skyld.. hvis du skal kjøpe bil for alle penga nå så burde du kjøpe MB til Jonaldo!! hvis ikke kjøp sierran til overladdaren... hadde gått for en sirævva nå om vintern jeg ass... 2 god biler med RWD..

Husk at en billig mercedes fort kan bli dyrt ...

Hvis du lurer på MB, forhør deg gjerne litt på http://www.mercefreaken.com og http://www.mbentusiastklubb.com ..

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mange sier - Golf 2.

Golf 2 er genial førstebil. Disse ser helt okei ut, og er ikke vanskelig å få tøffe. Det finnes mye til disse. 90 fangere, litt senking og noen ålreite felger gjør mye.

Golfen er relativt lett å skru å mekke på. Og det er ikke så veldig dyre deler og veldig lett å få tak i brukte deler. Ellers er det lett å få hjelp av folk, for det er mange som kan Golf 2, her på forumet finnes det mange.

Jeg hadde Golf 2 som førstebil, synes det var en bra bil jeg, og kunne tenkt meg en 2'er på nytt. 16v var ikke det beste valget, det var for morro, og endte i fjellveggen! :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Yoneck

Husk at en billig mercedes fort kan bli dyrt ...

Hvis du lurer på MB, forhør deg gjerne litt på http://www.mercefreaken.com og http://www.mbentusiastklubb.com ..

De billigbilene jeg har hatt som har blitt dyrest er faktisk Golfer :)

BMW og Mercedes har vist seg mest driftsikre i mitt tilfelle.

Er vel en grunn til det feks er så mange 190'er som ruller ennå. Og ikke minst at Taxisjåfører over hele verden velger akkuratt denne typen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider