Gå til innhold

Dobbel potte bak på tdi?

Ranger emnet

wickeddark1

Anbefalte innlegg

Har tenkt litt på det samme selv...

Det er vel to rør, ut fra den samme lyddemperen. Jeg vil ikke tro det blir noe godt resultat uten å bytte den bakre lyddemperen, med en som deler pottene til siden. Men det regner jeg med du har tenkt på..

Det du må tenke på er at det er en grunn til at pottene på eldre dieselbiler er bøyd. Bakfangeren din vil bli ganske grisete..

Lykke til!:)

1998 Audi A4 1.9 TDi Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil potter plus nedre del bakfanger til 1.8t passe på dieselen?

Og er det to potter på 105hesters dieselen 2003 modell?

De bilene som kommer originalt med potte på hver side er 1,8 T og større bensinmotorer + alle med quattro.

Skal du bygge om fra 1 til 2 potter og gjøre det ordentlig trenger de pottene, høyre og venstre side, fra 1,8 T uten quattro, eksosoppheng og varmedeksel på høyre side, nedre del av bakfangeren og et Y-grenrør fra f.eks. Simons.

Dette er nesten bare plug&play. Trenger nødvendigvis ikke å sveise noe, bare bruke rørklemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har 04' 1,9tdi 130hk quattro, ikke-s-line. Har eksos på hver side, ikke 2 rør ut fra samme potta, men endestussene er bøyd nedover og det er ikke utsparing i fangeren, så de er skjult bak den. Hvis du har det samme, kan du bytte nedre delen av fangeren til enten std 1,8T eller s-line(begge har utsparing for dobbel eksos) og modde pottene, slik at du får en annen stuss på de, slik som flere på forumet her har gjort..

2004 Audi A4 1,9tdi quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert, takker for gode tips :)

Dette er 105 hestern, så er litt usikker på om den har to potter orginalt. Men regner med den hvertfall har plass og kanskje fester til en ekstra potte. Ja tror det blir S-line ræv på den da om det ikke dukker opp en billig 1.8t hekk. Det er kun nedre del som trengs bytting? Den er vel nødvendigvis ikke så dyr eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikke hvordan det ser ut under på 105hk, men regner med at det burde se ganske likt ut, selv om den kanskje ikke har 2 potter. :)

Det er bare den nedre delen du trenger ja, og i følge Thillip her på forumet betalte han 2100,- ferdig grunna for den hos møller.

2004 Audi A4 1,9tdi quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikke hvordan det ser ut under på 105hk, men regner med at det burde se ganske likt ut, selv om den kanskje ikke har 2 potter. :)

Det er bare den nedre delen du trenger ja, og i følge Thillip her på forumet betalte han 2100,- ferdig grunna for den hos møller.

Bare nedren delen ja:) Passformen er perfekt!

Carless

(X) AUDI A4 AVANT S-LINE 2004 1,9 TDI 170HK

(X) VW POLO 1,2 SUN 55HK 2005 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener jeg betlate "bare" kr 1300 for nedre del av bakfanger til 1.8T med dobbel utsparring.

Tok meg litt tid å få montert den, grunnet måtte jo demontere hele bagasjerommet, og av med den øvre delen av bakfangeren også pga 2skruer på innsiden av øvre som er festet til nedre bakfanger, men passformen er som Thilip sier: PERFEKT.

Fant en fin howto her: A4mods

DSC00097.JPG

Audi A4 2.5 V6 TDI Quattro [212HK-450nm]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte også S-Line nedre del til min forrige A4 for 4 år siden. Da betalte jeg ca 1200,- inkl. rabatt for den. Det siste året eller to har disse delene gått opp til det dobbelte. S-Linedelen ligger i dag på ca 2300,-. Ikke spør hvorfor.

"Møller er Møller"

Det er svaret på det spørsmålet :p

Audi A4 2.5 V6 TDI Quattro [212HK-450nm]

Lenke til kommentar
Del på andre sider