Gå til innhold

min 98 A4 Avant Turbo Sport quattro [update 28.05]

Ranger emnet

licorice84

Anbefalte innlegg

maah ride: 1998 Audi A4 Avant Turbo Sport quattro, gått 149000km.

denne bilen kommer originalt med 180hk og S-line understell + S-line ratt. videre er det karbon/alu-look lister innvendig. det er motor-og coupévarmer fra DEFA, samt DEFA alarm, A/C og klimakontroll.

hva som er gjort med den:

* Facelift-lykter med ultra white-pærer

* S4-grill

* 220-chip

* Forge SPLT-R hybrid valve

* TS Racing tørt konisk stålfilter

* Front Mounted Intercooler-kit

* Senket (uvisst hvor mye, men er ganske lav på 16" vinterfelg)

* 18" Cerberus sommerfelger med 225/40-dekk

* Montert liten aktiv woofer baki, denne satt der når jeg kjøpte bilen, og ryker sannsynligvis til fordel for noe heftigere til sommeren

* Blå alarmdioder i dørene foran

hva som skal gjøres med den:

* ladetrykksmåler! (enten a-stolpe eller center vent)

* montere turbo timer (har liggende en)

* N75J-ventil fra S2/S4

* eyelids

* speil! enten et stort på passasjersiden, eller et lite på førersiden (helst det siste) Mattig er heller ikke feil...

* proffsote ruter

* sota baklykter?

* få på rustfri 2.5" catback-eksos (har time hos TS Racing / Østfold Chiptuning Center på onsdag førstkommende)

* emblemfri grill?

* justerbart senkesett/coilovers?

* bedre bremser (enten større TT-skiver, eller bolton Galfer Tuning eller Black Diamond med Galfer eller Ferodo-klosser)

* flytte DV til kald side

* mer blå silikon!?

* annen frontfanger, S4 eller noe annet spenstig som ikke er overflødig

dett var dett... og her er alt jeg klarte å oppdrive av bilder nå. i forgrunnen: Traxxas E-Maxx på snøføre :D

audi-emaxx-snow.jpg

Endret av GTI-R

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

fant noen bilder fra cooler-monteringa:

DSC01191.JPG

godt i gang

DSC01192.JPG

Forge SPLT-R - artig sak

DSC01193.JPG

til venstre: TurboXS Type S atmosfærisk dump - midten: Bosch original resirk - høyre: Forge SPLT-R Hybrid Valve (Bosch-ventilen satt fremdeles på returslangen og var blendet med ducttape og stripset fast, mens dumpen var stappa rett på turboslangen - nice work!:titties: !)

DSC01194.JPG

straks ferdig, mangler bare lyktene og fangeren

DSC01195.JPG

...og der var de på plass!

DSC01196-done.JPG

wroom wroom!

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så grei ut den der.. var ikke litt i minste laget den cooleren da? :P

ang. bremseoppgradering så ville jeg skaffet TT 225hk utgave kalipterbraketter og A8 us versjon(eller andre skiver i samme dim). billig, bolt-on og bra greier! du har sikkert hørt det før, men sier det selv om :D

96 A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så grei ut den der.. var ikke litt i minste laget den cooleren da? :P

som de andre her sier, så holder denne cooleren i massevis til moderat trim. den er nesten 3 ganger så stor som originalen, og i tillegg sitter den mye bedre plassert. skulle jeg hatt større turbo, skulle jeg også hatt større cooler...

ang. bremseoppgraderingen, så kjenner jeg til det med TT 225-bremser og originale KALIPPERE, men hvor mye bedre bremseeffekten blir, er jeg usikker på. noen her som har gjort dette og kan svare på det?

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. for dem så lurte så var det i stor grad ironi :P

antar bremseeffekten blir en del bedre.. er vel snakk om fysikk. på en større bremseskive tar klossene tak lenger ute på skiven+at de blir en del bedre kjøling. men vet har ikke selv testet denne oppgraderingen da :\

96 A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TiM: skjønte forsåvidt det nå :D

skal sjekke litt rundt det der med bremene, så på VACN-forumet at det var noen der som hadde gjort det, og de skrøyt veldig av opplegget.

mordi87: jupp! har forøvrig vært medlem en stund, som du kanskje kan se, men har ikke vært så aktiv. har vært veldig flink til å gjøre ting med bilene mine uten å legge ut tråd eller dokumentere på noe som helst vis. forsøker å bli bedre nå:)

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider