Gå til innhold

Vurderer å kjøpe Omega B. Tips?

Ranger emnet

Golfy

Anbefalte innlegg

Heisann!

Hadde egentlig aldri trodd at jeg skulle skrive her på Opel-delen av forumet, men vurderer å kjøpe Omega B. Syns bilene ser bra ut, god komfort og grei størrelse.

Må kjøpe en med 2,5 v6, da 2,0 blir litt for slappt? Noen svakheter på 2,5? Hvordan er diesel i forhold til bensin? Kan jo chippe dieselen så det blir litt power. Men i min prisklasse er det vel egentlig bare bensin som gjelder. Tenker å bruke ca 30.000, maks 40.000.

Hvordan er automatkassa? Tenker da på slitestyrke, havari osv, ikke at det er litt "mann med hatt" kasse. Det vet jeg!

Ellers er det noe å sjekke opp nøye? Rust i dører og hjulbuer har jeg fått med meg, men noe mer?

Er forresten kun sedan jeg er interessert i..

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

1987 Volkswagen Golf-Solgt

Fartsgrenser er veiledende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter selv å vurderer den Omegaen der. Men blir nok ikke den pga jeg har kjørt Omega 2,5 V6 Automat og vil prøve manuell.

Er gode biler med god komfort og gode kjøreegenskaper. :)

208k KM er ikke mye for en Omega. Er ikke motoren og drivverk som tar kvelden først, det er rusta som tar opel desverre.

Ja er det jeg tenker jeg også. Volvoen jeg har nå har rulla 230k så km har ikke så mye å si. Men hvordan er automatkassa da? Grei å kjøre med?

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

1987 Volkswagen Golf-Solgt

Fartsgrenser er veiledende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke så mange 3l'ere å finne lenger på finn og slikt da, å dem ligger som regel litt oppi prisen også... men hender dem dukker opp til en grei pris.

Fikk min for 25000, men kosta meg rundt en 12000-13000 å fixe opp

Men den du har der så jo bra ut, men fare for topppakning ryker hvis den ikke har vært skifta før, bombe at dem ryker på rundt 180000...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt begge delene og det beste du kan ta en en 2.5 med manuel. Eller en 3.0 med manuel men da må du leite en god stund

Utrolig slitesterke motorer, tåler alt av juling, Pass på reg reim skift og olje.

Så hadde jeg også kjøpt en med difbrems.

Kjempebiler!

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville absolut kjøpt med manuel.

Automaten blir mye tregere og veikere.

Km på de har ikke mye å si. er hvordan de har blitt stelt, å hvor mye som er igjen som betyr noe.

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider