Gå til innhold

datasprut

vræææl

Anbefalte innlegg

kjøp haltech eller autronic sm4, det lønner seg i framtiden hvis du skulle ønske mer krutt som du GARANTERT vil etter noen mnd med opprinnelig effekt, mye vil ha mer;)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

ikke glem MoTec, det er gromme saker! Per Guldbransen leverer dette for rundt 30 000 ferdig montert;) Ingen tvil om hva jeg hadde gjort om jeg skulle bygge bensinturbo.

nuverende bilpark:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

megasquirt funker også til mye effekt.

Er veldi undervurdert og jeg vil GJÆRNE at alle som sutrer over megasquirt skal dokumentere for meg på hvilke punkter dette sprutet sliter med motorer som er pressa til grensa.

Ballen er din mr dieseldyr ;)

Jeg har ikke sutra over MS, annet enn at jeg mener Motec, Autronic SM-serie osv. er litt mer seriøst, kanskje pga prisen og at jeg stoler litt mer på de kjente merkene?! Men det er MIN mening som sagt.

Uansett lykke til med valg!

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da sparer du 10 000 på å velget et annet.

Bjørnstad bil tar fra 3500,- for mapping i tilegg til de 15 000 sprutet koster.

Har DTA S60 på evoen min med turbomotor.

selve motec boksen tar han 16 000kr for, syns ikke det er upris for noe som virkelig er gromt(etter min mening)

nuverende bilpark:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DTA S40 koster ca 7500,-

og S60 koster ca 12500,-

Vel så viktig er support og tilgang på deler, erfaring og mapping.

Det er stoooor forskjell på prisene for mapping, å det må tas med i regnestykket.

Har tidligere handlet med guldbrandsen å han er ok.

mine erfaringer med forhandlere an Autronic er desverre mega negativt.

Hører mange snakke varmt(og billig) om MS sprut,men har til gode å se dette i funksjon.

Med tanke på hvor mange som "digger" det så skulle det væert minst 20biler på BG treffene med dette anlegget.

Skal du bygge på en MB motor så anbefaler jeg å velge noe som andre har suksè med fra før, hvis du ikke har masse erfaring og utstyr til å lage ting fra bunnen av selv.

Det finnes ferdige triggerhjul og festebraketter til føler.

Det finnes deler til å bygge om org. innsug til el.dyser og gass-spjeld med TPS. Det er etter hvert flere 190 med EFI som er godt utprøvd.

I 190klubben er det stadig flere som prøver seg på turbokonvertering av slike motorer

Sjekk gjerne disse trådene for tips.

Mitt Prosjekt:

http://www.gatebil.no/forum/viewtopic.php?t=10690&sid=1e533f09c9d43d9c89aa552c6cc0dfa9

Viper sitt prosjekt:

http://www.gatebil.no/forum/viewtopic.php?t=8586&sid=1e533f09c9d43d9c89aa552c6cc0dfa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har liten peiling på sprut men har tenkt på dette til min 2,3-16 motor også. http://www.mobeck.com/mt leverer sprut på forespørsel. Om det var sugemotor hadde gassere vært det billigste.

Her er prisene jeg fikk av mobeck:

4 høykomp stempler med ringer og kryssbolt kr 7500.-

DTA ecu innsprut. PC justerbar motorstyring bensin og tenning. kr 7900.-

Coilpakke 900.-

Dyser 900 pr stk

div følere, se i prislisten

Spjellhus, jeg ser at forrige gang jeg lagde et slikt innsug til MB så kom det seg på 12500.-(se bilde) (da må jeg ha en orginal manifold å gå ut ifra)

Race kamaksel kr 8489.- paret

Ventilfjærer 150.- pr stk

Aluminium retainere 110.- pr stk

Race løftere 328.- pr stk

15% Rabatt ved samleordre på kamdeler

Bilde av innsuget:

innsugmb.jpg

Vinner av NMK Vikedal Cup, Værsting Cupen og Vestlandsmesterskapet for bilcross junior i 2004.

Lenke til kommentar
Del på andre sider