Gå til innhold

Ratt-inspirasjon

Ranger emnet


Colli

Anbefalte innlegg

får det i 280 og, men det tror jeg blir for lite på en gammal volvo

 

Momo Team 280mm er bare 280mm i høydediameter, ikke bredde. Noen av dem er litt flatere under, det er 280. Selv liker jeg best 300, er penere helt rundt. Kudos for valg av ratt :) (med mindre du har kjøpt deg på Felgimport).

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Semska skinn er digg, men det blir fort stygt.

Monterte 10" Luisi-ratt i ene bilen i sted.. De små Luisi-ratta er ikke akkurat gode å holde i. Har du servo?

 

rollarattnytt.jpg

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er servo. Du har kanskje prøvd volvoratt i 240? Det er gummi, så skinn ville vel være en god oppgradering. Jeg vil ha noe som er digg å holde i, og som ikke sklir i nevene på meg om jeg skulle bli litt svett på hendene. Hehe! Derfor jeg syns semsket høres bedre ut, men hvis det blir fort stygt, så...

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville tenkt meg om med semska altså... ikke noe erfaring med det selv, men antallet semska vs skinn jeg har sett, så tåler semska liite før di ser slitte å stygge ut.. om du ikke kjører til og fra jobb med hansker da:p

 

kudos, hva betyr d'a? :p

 

og angående hva av ratt som blir godkjent, så er det vel om det er tüv papirer på rattet eller ikke, om en har nav osm hører til bilen(er jo krasjkolaps i navene), så heter det jo egentlig at "en skal ha fritt innsyn til alle instrumenter, ved normal sitte stilling..

er ihvertfall det jeg har blitt forklart

 

*colli, jeg kjente på et slikt ratt jeg har før jeg bestillte, i 280, bestemte meg da for 300, og ville ikke endra en millimeter på størelsen! du ser jo på første bildet mitt forskjellen kontra et 740 ratt..ikke avskrekkende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er servo. Du har kanskje prøvd volvoratt i 240? Det er gummi, så skinn ville vel være en god oppgradering. Jeg vil ha noe som er digg å holde i, og som ikke sklir i nevene på meg om jeg skulle bli litt svett på hendene. Hehe! Derfor jeg syns semsket høres bedre ut, men hvis det blir fort stygt, så...

 

Ja, er vel som alle andre originale ratt, helt jævlig etter å ha sittet på en bil i et par hundre tusen kilometer :D

 

Misforstå med rett, skinn er digg det og. Det ene Sparco-rattet mitt (det jeg viste deg) er skikkelig godt å holde i, ikke for tykt, men ikke spinkelt, og i skinn av kvalitet.

 

Det jeg liker dårligst med Luisi osv er vinkelen på de to øverste eikene. Er ikke behagelig når en skal hvile hendene på eikene, og de står høyt, og peker rett oppover. Ser du hvordan Momo Team for eksempel er vinklet så er det mye bedre å hvile hendene på. Og dette.

 

Noen spesiell grunn til hvorfor rattet skal være flatt?

B230ft: Kudos = respekt :P

 

Dette må jo være lengste posten på evigheter som handler om.. ratt :D

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at folk er saklige og kommer med innspill her. Er meget greit å kunne spørre om erfaringer med en slik tråd. Jeg har så og si bestemt meg for å stjele rattet til b230ft, men dere må gjerne poste mer. Er jo kjekt å vise fram interiøret sitt uansett. :)

 

Eirik, det at jeg vil ha det flatt har med sittestillingen min å gjøre med de nye stolene. Pga pedalene må jeg sitte et stykke framme med de nye stolene, og jeg sitter faktisk litt for nærmt rattet nå, derfor vil jeg helst ikke ha rattet enda nærmere meg. Du forstod sikkert hva jeg mente. :)

 

Er Momo Team TÜV godkjent da? Jeg tar selvfølgelig vare på det gamle rattet og navet til EU-godkjenning.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår