Gå til innhold

mer hk i 00' passat 1,8 uten turbo...

Ranger emnet


leghiam

Anbefalte innlegg

Da jeg har gått til anskaffelse av 1,8 st.vogn 2000mod, lurte jeg på enkle og billige metoder for å få inn noe mere hk på denne. Org er det 125hk.

eventuelt, hva anbefaler dere å gjøre, samt prisoverslag av dette gjort på verksted..?

Er ikke avhengig av MYE hk i det hele tatt, men vil gjerne merke en forskjell fra dagens standard..

 

 

Jeg har ingen peil hva dette området har å by på..

 

Takk for innspill :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg har gått til anskaffelse av 1,8 st.vogn 2000mod, lurte jeg på enkle og billige metoder for å få inn noe mere hk på denne. Org er det 125hk.

eventuelt, hva anbefaler dere å gjøre, samt prisoverslag av dette gjort på verksted..?

Er ikke avhengig av MYE hk i det hele tatt, men vil gjerne merke en forskjell fra dagens standard..

 

 

Jeg har ingen peil hva dette området har å by på..

 

Takk for innspill :D

 

¨Jeg kan svare deg kjapt og enkelt: Det finnes INGEN billige og enkle metoder for å hente mer hester ut av din motor. Desverre.

Hvis du legger masse, masse penger i den, så kan du jo gjøre mye, men da er det billigere og nesten bedre å kjøpe en brukt 1,8t motor og bytte.

Åpent filter og grovere eksos kan hjelpe noe på responsen i bilen, men noe særlig med hester får du ikke ut av det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å prøve disse, tenkte å gå til innkjøp av dem selv senere. Disse er testet på utallig typer biler.

På min (97mod sedan 1.8) ville dem gi 4% økning.

http://www.tennplugg.no

Du får en rekke fordeler av dette, og vil merke overgangen til Pulstar™ ved at:

* Drivstofforbruket reduseres

* Dreiemomentet øker

* Effekten øker

* CO2-utslippet reduseres tilsvarende drivstofforbruket

* Partikkelutslipp reduseres

* Kaldstartegenskapene forbedres

* Du får jevnere motorgange

 

Ny pris: kr. 249,- per stk. inkl.mva. Du får 4 stk. for kr. 996,-

Volvo Amazon 1968 mod

VW Passat 1.8 1997 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

chip, effektanlegg og åpent filter...enkleste måten værtfall...ellers kvasskam, porting av topp, ... mn da kommer du på en pris tilsammen som er mer enn hva det koster å bygge om til turbo.. siden du har 1.8litern så er det en enkel jobb:)

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

chip, effektanlegg og åpent filter...enkleste måten værtfall...ellers kvasskam, porting av topp, ... mn da kommer du på en pris tilsammen som er mer enn hva det koster å bygge om til turbo.. siden du har 1.8litern så er det en enkel jobb:)

 

Det er ikke noen "enkel jobb" å sette turbo på 1,8 motoren nei. Du må huske på at innmaten i en 1,8 skiller mye fra en 1,8T. Det må forsterkes råder og rådelager i det minste, og kompresjonen må senkes. Deretter så må man ha datasprut, og girkassa tåler iallfall ikke økt dreiemoment på en vanlig 1,8 motor, pluss en hel masse annet. Du kan sikkert kjøpe 3 brukte 1,8t motorer for prisen av dette...minst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår