_eSOo_ Skrevet April 18, 2009 Rapporter Share Skrevet April 18, 2009 he he veit trykket ikke er på stell men det kommer seg :D Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
licorice84 Skrevet April 18, 2009 Rapporter Share Skrevet April 18, 2009 Gjør som Alarm92, skaff deg en full metall resirk, trenger ikke så dyr som forge sin. Biltema faktisk fungere yppelig. Stram fjæra, så slipper den ikke ut trykke i resirken ved lavere trykk. Da har du fet lyd når du cruiser, og bra blanding når du racer:) dvs compressor surge på lavere trykk altså? Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zachariassen Skrevet Mai 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2009 går ikke det til helvette da? om fjøra blir så stram at resirken ikke åpner? da kan man jo like gjerne blende hele resirken da? Siter Kjører børsje med fire ringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
licorice84 Skrevet Mai 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2009 ganske korrekt. Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet Mai 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2009 nei, for den åpner seg på høyere trykk. Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
licorice84 Skrevet Mai 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2009 nei, for den åpner seg på høyere trykk.ja, og hva mener du skjer på lavere trykk da? det må jo gå en plass, det også... og det blir tilbake gjennom turboen. Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet Mai 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2009 Ja, men det blir ikke det samme som å blokkere resirken. Strammer du den, så vil den være for stram til å slippe igjennom luft ved lavt turbotrykk. Da går det tilbake til turboen. Ved høyere trykk åpnes den, og luften går rett ut. Ja, luften går tilbake til turboen ved lavt trykk, men siden det er lite luft skaper det ikke en såpass stor påkjenning som det vil gjøre hvis du har luft ved høyt trykk gå tilbake. Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
licorice84 Skrevet Mai 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2009 (endret) er klar over det... men uansett hvor lite luft som går gjennom, så vil det bremse turboen mer eller mindre, og dermed gi dårligere respons og økt slitasje!? --- må bare skyte inn at jeg kjørte med atmosfærisk dump med stram fjær før jeg putta inn forge-ventilen min, og det gikk merkbart slappere. kjente at turboen brukte lengre tid på å spoole opp mellom pådragene. Endret Mai 27, 2009 av GTI-R Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet Mai 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2009 Ja, kjører du med åpen dump vil den jo i tillegg dumpe all luft, og må lade alt på nytt. + Du brenner kat.'en din. Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
licorice84 Skrevet Mai 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2009 ja, det er det jeg prøver å understreke... og det er minst like usunt å kjøre med for stram fjær på dumpen, selv om det bare er litt trykk som går tilbake gjennom turboen og bremser den. Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet Mai 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2009 Har jeg noen gang sagt det er sunt? Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
licorice84 Skrevet Mai 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2009 det har du ikke, men du hevdet at det ikke ble compressor surge pga det var så lite trykk:D Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet Mai 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2009 Det sa jeg ikke.. Jeg sa det ikke ble det samme som å blokkere resirken, fordi blokkerer du resirken vil det ikke gå luft igjennom ved høyt trykk heller :D Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
licorice84 Skrevet Mai 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2009 det stemmer, da får man surge uansett hvor lavt eller høyt trykk ang det, en lokal smartass skrøyt av at han hadde kjøpt den strammeste fjæra og strekt den ytterligere i forge 007'en sin også skjønte han ikke hvorfor den ikke resirkulerte:D Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hassa Skrevet Juni 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2009 Jeg har kjört med Forge 2-stempelet dump i 2.5 år nå, og det har ikke bydd på noen problemer. Bilen min går merkbart bedre(lader 1.35bar i forhold til 1.25 med resirk) med åpen dump. Etter å ha prövd 3 kjente resirker så har jeg gitt opp å finne en resirk som gir noe särlig dumpe lyd i fra seg ihvertfall. Er ikke mye forskjell fra Bsr sitt optiflow filter, KN filter, Ts sitt stål filter og Green filter når det kommer til å levere dumpe lyd heller, jeg så det var noen som lurte på hvem filter som leverte mest lyd tidligere i tråden, så der fikk dere svar fra en som har prövd disse i praksis. En 1-stemplet dump er derimot fy fy på 1.8turbo motorene til Vag, det er noe helt annet med en 2 stempelet da dumpen aldri vil stå åpen som en 1-stempelet dump vil gjöre etter å ha dumpet ut luft, det er derfor bilen kveler seg, ikke pga. mengde bensin som noen sier her! Bilen vil fortsatt bruke litt mer bensin enn ved kjöring med resirk, men det er ikke veldig mye forskjell. Jeg har latt flere 1.8t eiere få pröve dumpen min og de har kjöpt 2-stempelet dump ved neste lönning med engang. Men har man större turbo enn k03 så trenger man ingen dump for å få fin lyd akkurat. Mvh Siter - 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo BSR Steg 3. * 87mod. Bmw E30 325 Tic * 87mod. Honda Prelude 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.