canberra Skrevet August 7, 2009 Rapporter Share Skrevet August 7, 2009 Hei, sikker litt gammel tråd nå da Men vil legge til at jeg kjører med HKS RFL heter den vel. Lager en syk lyd da (a). men har merket enorm forskjell iforhold til Forge resirk. Har k04 turboen. Siter AUDI a6 1.8T MTM steg3 limousine xNissan 200sx S14 95 SOLGT xE230 W210 Mercedes KONDEMNERT xgolf 3 vr6 SOLGT xGolf gti g60 SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet August 7, 2009 Rapporter Share Skrevet August 7, 2009 Usj, hater sånn dumpråner-lyd som HKS-ventilen lager :\\ Myyyye finere med åpent filter og forge resirk :D Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bonkerud_ Skrevet September 4, 2009 Rapporter Share Skrevet September 4, 2009 bare et lite spørsmål. hva er det som gjør 1,8T motoren forskjellig fra f.eks turbo motor på japanske biler.? de kjører jo fint på åpen dump. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet September 4, 2009 Rapporter Share Skrevet September 4, 2009 Ikke ta meg som noen fasit, men jeg mistenker luftmassemåleren? Nå vet ikke jeg hvordan de gamle japsene er bygget opp, men det er hvertfall den som gjør at 1.8T-motorene trøbler med åpen dump. Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bonkerud_ Skrevet September 4, 2009 Rapporter Share Skrevet September 4, 2009 men det er jo luftmendemåler på f.eks nissan 200 sx . og den sitter også fremme ved luftfilteret.... skjønner det med soting og for mye bensin. men ser ikke at det er noe værre med lmm på audi enn andre biler. en lmm er en lmm mener jeg da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet September 4, 2009 Rapporter Share Skrevet September 4, 2009 luftmengdemåler og luftmassemåler er ikke det samme. Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bonkerud_ Skrevet September 4, 2009 Rapporter Share Skrevet September 4, 2009 hva er forskjellen da ? og hva er det det bil tull med på 1.8t? sorry for dumme spm:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a4turbo Skrevet September 8, 2009 Rapporter Share Skrevet September 8, 2009 034 motorsport resirk :) Er dette samme? Tøff lyd her da. Fant filmen på photobøtta di http://s140.photobucket.com/albums/r14/_eSOo_/?action=view¤t=MVI_1896.flv Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudiRS4 Skrevet September 16, 2009 Rapporter Share Skrevet September 16, 2009 fårstår ikke hva så er så populært med dump? får jo en mye hærligere å kulere lyd ved en Resirk ventil og et Åpent filter;) Siter Kjører laveste bil'n i gata Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet Oktober 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2009 fårstår ikke hva så er så populært med dump?får jo en mye hærligere å kulere lyd ved en Resirk ventil og et Åpent filter;) På S3en min er det åpen dump, men der er dumpen flytta over på kaldsida, altså på rørert mellom innsugsmanifolden og cooleren på venstre side av bilen. Det fungerer faktisk meget bra! Dump skal fungere teknisk greit så lenge du får flytta den vekk fra luftmengdemåleren og innsuget. Jeg synes hvertfall det er greit å kjøre med. Lyden er finere med resirk ja, så jeg skal hive på det når jeg får bestilt meg en. Fjøra i dumpen jeg har nå er uansett så stram at det kommer tilbakeslag helt til 2,5rpm, og lager derfor en herlig lyd når jeg bare siger rundt :) Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Northhomie Skrevet Januar 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2010 Hei, litt gammel tråd nå men jeg spørr likevell. Har ikke noe dumpventil på min bil, men har åpent luftfilter. Jeg får kvitrelyd av det når jeg slipper gassen, er vel tilbakeslag det jeg hører. Vil dette si at min resirkventil er gåen (original resirk)? Bilen er ikke chippet og ellers helt original. Tenker på å kjøpe meg en ny resirk, Forge 007 eller liknende, men hvor skaffer jeg det? Siter - 1996 Audi A4 1.8 Turbo - 2004 Audi A6 2.5 TDI S-line Quattro - 2002 Audi A8 4.2 Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pett3r Skrevet Januar 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2010 HER for eksempel, eller så får du en helt makan replika hos biltema for rundt 500,- som man bare trenger å smøre skikkelig før man setter inn ;) Siter - 04 audi a4 tq x 03 vw passat tdi x 99' audi a4 1.8t x 89' audi 80 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Northhomie Skrevet Januar 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2010 HER for eksempel, eller så får du en helt makan replika hos biltema for rundt 500,- som man bare trenger å smøre skikkelig før man setter inn ;) Takker og bukker. :) Mistenker at min resirk er gåen, den åpner ikke. Blir nok ny på meg snart ja :D Siter - 1996 Audi A4 1.8 Turbo - 2004 Audi A6 2.5 TDI S-line Quattro - 2002 Audi A8 4.2 Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tech-tq Skrevet Februar 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2010 Heii, kjøpte denna for ett par månder siden: http://www.turbofun.no/product/8608/8610/436875/Forge-Hybrid-Valve.html Er vist 3 måter og koble den opp på. Men finner ikke ut hvordan jeg skal koble den opp slags, kommer bare i nød-modus heletiden. Nå funker den som Org. ventilen. Vil ha dump lyd :) Takker for svar Siter Audi A4 1.8TQ 97' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
licorice84 Skrevet Mai 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2010 (endret) hei. ventilen skal "stå", slik som på bildet på siden du linka til. dvs motsatt vei av den originale resirk-ventilen, som "ligger". du velger selv om du vil ha closed loop/100% resirk ved å skru igjen hullet der trakta sitter, eller om du vil ha trakta på for litt atmosfærisk dump i tillegg. (beklager bumping på grisegammel tråd:D) Endret Mai 13, 2010 av GTI-R Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg