Joakim Andre Skrevet Januar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 Hvilke motorolje burde jeg bruke på min 1.8T? Er ikke serli fornøyd me den olja jeg har nå, å er tenkt å bytte den.. Noen som har noen gode oljetips? :) Siter 98 Audi A6 1.8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 Hvilke motorolje burde jeg bruke på min 1.8T? Er ikke serli fornøyd me den olja jeg har nå, å er tenkt å bytte den.. Noen som har noen gode oljetips? :) Hvorfor er du ikke fornøyd med dagens olje? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Totningen Skrevet Februar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2009 Bruk syntetisk 5/40 olje nesten uansett merke og kvalitet. Men longlifeservice er helt på tryne. Abefaler å bytte olje vår og høst om du kjører 10-20000km i året. Kjør aldri over 10000 på skiftet. Og siden du ikke er fornøyd med olja på bilen din regner jeg med at lampa lyser litt av og til? 1,8T har et stort problem med at motorene slagger igjen og tetter helt for oljesilen i bunnpanna. En jeg kjenner har akkurat hatt problemet. 1,5 cm med slagg i bunnpanna. Syptomene var rakling og tikking i motoren, så begynte lampa å lyse etterhvert... Ikke barebare å ta ned bunnpanna heller.... mye jobb og kostbart på verksted.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Andre Skrevet Februar 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2009 Takk for svar:) Jeg skal få dette sjekket, da jeg skal inn på service med bilen:) Siter 98 Audi A6 1.8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg