Gå til innhold

hjelp!!! turbotull:s

Ranger emnet

zachariassen

Anbefalte innlegg

• Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En ting til ! Så har du faktisk en Lambdasonde på downpipen din om jeg ikke driter meg helt ut ! i verste fall om eksosen har løsna så jævlig at den har falt ned og nappa med seg ledningen eller brent den til lambdaen din!

men først og fremst! fiks eksoen før du begynner å surre rundt og stille diagnoser om ting du egentlig ikke skjønner deg på!

Hjelper til tider å stramme hjulboltene OM hjula dine holder på å falle av...... om du skjønte metaforet?

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til ! Så har du faktisk en Lambdasonde på downpipen din om jeg ikke driter meg helt ut ! i verste fall om eksosen har løsna så jævlig at den har falt ned og nappa med seg ledningen eller brent den til lambdaen din!

men først og fremst! fiks eksoen før du begynner å surre rundt og stille diagnoser om ting du egentlig ikke skjønner deg på!

Hjelper til tider å stramme hjulboltene OM hjula dine holder på å falle av...... om du skjønte metaforet?

jaja=) ser poenget der. men hvorfor kom den suselyden og mistet draget så plutselig en stund etter eksoslekk oppstod? selvfølgelig skal jeg fikse eksosen men må bare få tak i et sveiseapp først=)

Kjører børsje med fire ringer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta å få sjekka at alle røra dine er på plass! altså rør mellom turbo, intercooler og innsug! jeg tror ikke det er noe annet enn kun luft lekkasje noe sted!

hvorfor må du ha sveiseapparat!?.. kan du ikke bare skru på plass delene?!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erre fleksirøret som er problemet!?.. Da ville jeg bare bytta hele dritten!

Men slik jeg oppfatta det er at dette er en lekkasje mye lenger opp! altså rundt turboen?!

nei nei. det er ettter downpipen=) altså i fleksirøret...

men bytta hele dritten? hele eksosanlegget mener du? da snakker vi litt kronasjer da?

Kjører børsje med fire ringer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ver at bilen ikke lader mindre uten eksosanlegg jeg har 3" rakarør og det er ikke noe motstand i det.. og jeg har testet uten med kun dp. turbobiler som jeg har forstådt skal ikke ha mottrykk?? eller har jeg missforstått helt??

Du har ikke missforstått, men man kan merke litt forskjell i drage uten noe mottrykk.

Og Trådstarter, du kan kjøpe ny downpipe, er der flexøret sitter. Er vel billigste eksosdelen da:)

97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt

*91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voldsom til hissig respons på andre folk her.

Kansje du burdet begyne og tenke litt før du utaler deg om ting du ikke har peil på!

Tror du ikke en turbo lader uten baktrykk?

Få faktaene dine rett før du går ut og setter helt gale griller i hodet på folk som kansje er nye til denne verden av motor.

Og til dere som lurer og vill ha det klart på bordet:

Turboer har det bedre med mindre mottryk etter turbin. (PUNKTUM)

En annen ting Til trådstarter er som jeg skrev i går, før du går og blåser masse penger på en aktuator så stram wg staget helt til

enten med strips eller hva som helst egentlig, bare for og skjekke at det ikke er selve wg klaffen som er skadet.

Vrt

Lenke til kommentar
Del på andre sider