Gå til innhold

hjelp!!! turbotull:s

Ranger emnet

zachariassen

Anbefalte innlegg

I dag fikk jeg meg litt av en opplevelse:

'var på vei til middag hos svigermor da det plutselig smalt underbilen!(ettertenning kanskje?) også kom den dype rumle lyden tilbake og bilen lada 0.5 og gikk som normalt igjen. eller kanskje ennå litt bedre også=) men på vei hjem fra svigermor kom den suselyden fra turboen tilbake og bilen gikk som en bøtte møkk igjen. men lader fortsatt 0.5!! hva er det her for noe greier???

Kjører børsje med fire ringer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikke spesielt heldig du høres det ut som. Men skrev du at det var slakk i turboen? Det er jo ikke helt bra. Bytt turbo og fiks eksosen din. La også merke til at det var helt svart på manifoilen din der, det kan jo tyde på litt lekk (kan bare være pakkningen som er gåen, kanskje greit å sjekke den om du skal bytte turbo). Skal vel ikke mye lekk derfra før du mister draget. Men hvordan skjedde det med eksosen? Slo du nedi eller hvordan gikk det for seg? Hard du noe bilde av skaden?

Zoom Zoom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke spesielt heldig du høres det ut som. Men skrev du at det var slakk i turboen? Det er jo ikke helt bra. Bytt turbo og fiks eksosen din. La også merke til at det var helt svart på manifoilen din der, det kan jo tyde på litt lekk (kan bare være pakkningen som er gåen, kanskje greit å sjekke den om du skal bytte turbo). Skal vel ikke mye lekk derfra før du mister draget. Men hvordan skjedde det med eksosen? Slo du nedi eller hvordan gikk det for seg? Hard du noe bilde av skaden?

det skjedde faktisk på fjellet så det er jeg ikke helt sikker på hvordan skjedde. bilde av hvilken av skadene holdt jeg på å si?:P eksosen har jeg ikke bilde av men hvis du vil se på det i kveld kan jeg godt gå ut og ta bilde av det nå?=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på eksosen. Han tidligere eieren sa at flensen på turboen var sveiset på igjen, eller hvor var det? Bilde av det å kanskje?

Kjørte faktisk forbi Tønsberg i dag, hadde jeg vært litt oftere inne å sett du hadde hatt problemer kunne jeg jo ha stukket innom å sett og tatt diagnose test på bilen din.

Zoom Zoom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på eksosen. Han tidligere eieren sa at flensen på turboen var sveiset på igjen, eller hvor var det? Bilde av det å kanskje?

Kjørte faktisk forbi Tønsberg i dag, hadde jeg vært litt oftere inne å sett du hadde hatt problemer kunne jeg jo ha stukket innom å sett og tatt diagnose test på bilen din.

ja, det var det jeg forstod etter første gang men så var han ikke sikker på om det var sveiset eller byttet også trodde han det var flensen til downpipen.. så jeg tror ikke det er så mye solid info og hente der. han hadde ikke noe bilde av den skaden heller. men jeg kan godt gå ut å ta bilde av eksosen nå? er tvers av i fleksirøret:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, det er vel ikke store sansynligheten for at det der gjør det. Men du har ikke bilde av turboen eksos side ut til downpipen?

Veit bilen min gikk ræva da lmm hadde gitt opp, halverte ladetrykk og gikk som en dass. Men igjen med det softwaren jeg har så kunne vi målt oss til om den var gåen.. Er bilen din gjort noe med (chip, nytubo,dyser, ect ect)?

Zoom Zoom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, det er vel ikke store sansynligheten for at det der gjør det. Men du har ikke bilde av turboen eksos side ut til downpipen?

Veit bilen min gikk ræva da lmm hadde gitt opp, halverte ladetrykk og gikk som en dass. Men igjen med det softwaren jeg har så kunne vi målt oss til om den var gåen.. Er bilen din gjort noe med (chip, nytubo,dyser, ect ect)?

nei har ikke gjort noe ennå. alt er org bortsett fra luftfilter. har åpent luftfilter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider