glenmic Skrevet Januar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 Lurte på om noen kan hjelpe meg med noen svar. Her er saken: for ca. 2 mnd. siden fikk jeg en audi a4 tdi 2001mod. gått 181000km, i bytte på en bil jeg solgte. jeg fikk solgt den 1 mnd. senere, med et tap på 10000,- i naf kontrakten ble det krysset av for at den selges som den står og prøvekjørt, pluss at jeg hadde skrevet at det ikke var noen form for garanti. fikk en tlf. 1 mnd. senere fra kjøperen at turboen mest sannsynligvis var ødelagt. bilen hadde servicehefte, og den siste servicen var tatt på 141000km, selger har vel plikt til å sjekke litt selv også? men uansett, kan jeg da være ansvarlig for å koste på ny turbo? hvis ja, kan jeg da gå på han som jeg fikk den av? vi er alle privat personer, så jeg kan vel ikke se at noen har noen forpliktelser her,,,,, fint om jeg fikk svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 En turbo kan ryke helt plutselig.. Audi har vel hatt noen problemer med at oljerørene kokser seg og blir tett, som fører til at turboen ryker.. Tror nok at du har ditt på det tørre her.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Januar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 Jeg er enig med bandidos. Hvis man kjøper en Audi som har gått langt (til Audi å være), så må man være forberedt på at ting går i stykker innimellom. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2009 Hva faan er galt med folk for tiden????? Kjøper en gammel bil som har gått nesten 200k privat, og tror de har garanti på alt mulig. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
korny Skrevet Januar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2009 http://www.lovdata.no/all/tl-19880513-027-007.html#32 les de 2 siste avsnitta. føler du at du ikke har kødda der burde det jo ikke være noe problem. sikkert en eldre uføre far som trykker på andre siden.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kim-stian Skrevet Januar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2009 Du får spørre om turbotrykket ble justert etter at du leverte den fra deg, og om den har blitt kjørt hardt med. Skal godt la seg gjøre at en audi turbo som har snurra 200K fremdeles henger med. Drit i hele karen sier jeg og be han kjøpe en sjøl.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg