Gå til innhold

Omega B MV6 kutter rundt 3000 rpm

Ranger emnet

FantIkkeNick

Anbefalte innlegg

Noen som har vært borti at bilen "dauer" når du når rundt 3000 rpm ? av og til på 2500 ?

Lurer sterkt på om det er veivakselføleren... skifta lambdasonde, coil, tennpluggledninger og plugger men sliter enda med det, skal prøve skifte veivakselføleren imorgen eller på fredag, men lurer på om noen har vært borti problemet og gjerne vet hva det er ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. skjønner. man må vel slette feilkodene etter det er fiksa tror jeg. kunne du prøvd å fårklare åssen du la den opp en gang til?? litt mere nøyaktig. hadde fått feil del. så var å henta riktig i sta. så må vel få bytta i dag.

Ja har sletta dem, 2 ganger faktisk men kommer opp igjen så mest sannsynlig litt dårlig kontakt en plass :\ Men bilen fungerer 100% da så er ikke noe problem sånnsett, bare plagsomt med motorlampa som lyser hehe

Skal innom på gamle jobben idag, så kan få heist den opp å tatt bilde til deg hvis du ønsker det ? Litt vanskelig å forklare skikkelig. Men du har jo stikket til veivakselføleren helt bakerst i motorrommet over coilen (bak ene toppen). Jeg tok ut den gamle kontakten å hev i den nye og la føleren ned derfra, så dro jeg kontakten så nærme den pølsa med ledninger som ligger bak der. Stripset kontakten fast der og så skrudde jeg føleren fast i blokka, å da hadde jeg nok ledning til å strekke ledninga litt nedover ved eksosen så den kom litt lenger vekk, og nok til at jeg fikk stripsa ledninga fast til ledningen til lambdasonden. Skal få tatt bildet etterpå så du kan få se ;) Vet ikke om det er langt nok unna eksosen, men fikk en mye bedre klaring enn før så håper det skal holde

Lenke til kommentar
Del på andre sider