Gå til innhold

Bil lappen og moped kjøring?

Ranger emnet

kimoajajaj

Anbefalte innlegg

Som helfrelst tohjulings fan, legger jeg ikke vekk min kjære Suzuki ZR bare fordi at jeg nå kan kjøre bil... ;)

Jeg har vært så heldig å ikke blitt tatt , jeg tenker da sef. på trimmet moped, jeg har jo selvfølgelig 50mm Malossi, 21mm Dellorto,Powerfilter og Gianelli potte.

De fleste rundt omkring på skolene som ikke har moped og må vente helt til de blir 18 før de eventuelt KANSKJE får bil sertifikat og kan transportere seg selv, sier "haha moppa pojkar hvor harry er ikke det". Idioter spør du meg :D

Hvem husker ikke de varme sommerkveldene, hvor man putrer av gårde med nedlegg til den store gullmedalje,lokten av 2t med litt for mye olje i bensinen og minst 8-9000 rpm. Bak det sota visiret er gliset bredt når jeg drar fra den bortskjemte pappa gutten på sin dragstar 125... ;) Skål for Suzuki ZR, og TSX, og for den saks skyld MB-5 , DT , og de gode gamle mopedene som har vært offer for utallige trimmingsforsøker på kjøkkenbenken..

Dagens ungdommer kjøper bare et effektanlegg og vips så går jo mopeden ganske bra.. hva slags tid er det vi lever i?

Vell..

Det jeg egentlig skulle spørre om, er om noen vet hva slags reaskon man får hos purken hvis man evt. med bil eller mc lappen blir stoppa på trimma moped?

Jeg liker trimma moped, er så gøy med slike småe bråkete vindundre, suse av gårde en varm sommer dag;)

Jeg må nevne at jeg også har en 1993 Kawasaki KX125 , en Suzuki GSX 400 1981 og en Honda PX50, bare for at jeg ikke skal bli stempla som helt mopedofil.. ;)

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble stoppa for en liten mnd siden med påsitter og stortrim på scooten min. -Skulle først gi meg storbøter (nærmere 5k totalt) og klippe skiltene mine. Jeg hadde selvsagt ikke tid til å følge dem til biltilsynet og kjøre tralla-la. Klarte å snakke meg ned til 1k i bot for påsitter og visning på stasjonen. Satte på originalpotta og viste den. God så gull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kimoajajaj

Som helfrelst tohjulings fan, legger jeg ikke vekk min kjære Suzuki ZR bare fordi at jeg nå kan kjøre bil... ;)

Jeg har vært så heldig å ikke blitt tatt , jeg tenker da sef. på trimmet moped, jeg har jo selvfølgelig 50mm Malossi, 21mm Dellorto,Powerfilter og Gianelli potte.

De fleste rundt omkring på skolene som ikke har moped og må vente helt til de blir 18 før de eventuelt KANSKJE får bil sertifikat og kan transportere seg selv, sier "haha moppa pojkar hvor harry er ikke det". Idioter spør du meg :D

Hvem husker ikke de varme sommerkveldene, hvor man putrer av gårde med nedlegg til den store gullmedalje,lokten av 2t med litt for mye olje i bensinen og minst 8-9000 rpm. Bak det sota visiret er gliset bredt når jeg drar fra den bortskjemte pappa gutten på sin dragstar 125... ;) Skål for Suzuki ZR, og TSX, og for den saks skyld MB-5 , DT , og de gode gamle mopedene som har vært offer for utallige trimmingsforsøker på kjøkkenbenken..

Dagens ungdommer kjøper bare et effektanlegg og vips så går jo mopeden ganske bra.. hva slags tid er det vi lever i?

Vell..

Det jeg egentlig skulle spørre om, er om noen vet hva slags reaskon man får hos purken hvis man evt. med bil eller mc lappen blir stoppa på trimma moped?

Jeg liker trimma moped, er så gøy med slike småe bråkete vindundre, suse av gårde en varm sommer dag;)

Jeg må nevne at jeg også har en 1993 Kawasaki KX125 , en Suzuki GSX 400 1981 og en Honda PX50, bare for at jeg ikke skal bli stempla som helt mopedofil.. ;)

For at du skal være sikker :D

«Trimming»

Mopedførerbevis eller førerkort bør inndras for minst 3 måneder hos den som gjentatte ganger ulovlig har endret maksimal hastighet eller ytelse for motorvogn i strid med vegtrafikkloven § 13 fjerde ledd («trimming»).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kimoajajaj

Vell..

oooo, ZR er bare gopeden og da!!!

hadde en slik for en 4-5 år sia.

hadde både 50mm malossi, og tilhørende potte, men større en 21mm gasser.

savner'n litt gitt.

eneste jeg har igjen er ramma til dele-peden!

har du noen bilder da?:D

(jeg har ikke)

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halla Kimojajajajajajaj :D

så enig med deg....hva var bedre å dra fra 125 med di GODE GAMLe luftkjølte maks trimma mopedene fra 80 talle?? :D

deilige lukta fra 2taks olja som pøsa ut...

hadde mb5 jeg da,med mallosi 44,5,vakumboks,proma potte,21mm dellorto(hadde 24mm mikuni å),"racing" veiv,14-44 drev, dro 120 på den, var en racer som de fleste 125cc ble litt overaska over...:)

savner den som faen.

ble stoppa en gang jeg, men fikk bare beskjed om å dra hjem å sette på det orginale eksosanlegget,,politiet var alene.

fikk aldri prøvd mot ZR jeg, men alle sa den var den største konkurenten til MB`en...

1x Audi A4 TQ (blod senka å små tuna)

1x Raddo prosjekt

1x Polo 1977 (retro bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider