Gå til innhold

S. 89. mod passat 1,6 TD intercooler stasjonsvogn

Ranger emnet

gulars85

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt ny bil, måtte over på japse igjen.

Dette er en 89 mod passat stasjonsvogn 1,6td intercooler importert fra tyskland i 97. jeg kjøpte bilen i april 2007. Forrige eier sa bilen hadde gått 270.000 og at speedometeret var byttet pga. defekt. Det som da stod i bilen hadde gått 358.000. Nå står det på 397.000. Jeg kan ikke garantere dette så jeg selger bilen som om den har gått 400k. den sviver veldig fint

bilen har også eletrisk soltak med vippefunkjson.

Bilen skal eu-godkjennes innen januar måned d.å

Jeg hadde den inne til kontroll allerede i oktober. De feil jeg da fikk var:

-høy avgass (3,9 mens kravet er 3)

-indre endeledd måtte byttes (dette er byttet)

-begge bremseslanger bak+div bremserør bak (dette er byttet) -Høyre frontlykt måtte byttes (dette er ikke gjort, men det følger med en hella lykt som er som ny)

-batteriet måtte festes (dette er gjort)

-Det er vått på gulvet i bilen (regnvann)

-Nå har nettop venstre drivknute gått(følger med brukt en)(god)

-Bilen bruker noe vann og olje

-Visker på bagsjeluken er ødelagt

-Sikring til lys i dæsjen går noen ganger

Sikkert noe annet også som jeg ikke husker

Jeg har byttet mye på bilen den tiden jeg har hatt den

-ny frontrute 2008

-nye dempere/fjærbeinslager fremme 2007

-nye bremseklosser fremme 2008

-nye bremseslanger/vid. rør bak des. 2008

-nytt indre endeledd(hele staget)styrekule høyre fremme des. 2008

-ny opphengskule venstre fremme 2008(får med enda en ny en som jeg hadde tenkt å bytte på venstresiden, men den var like fin)

-nye børster og spenningsregulator til dynamoen 2009

-15" alu med gode sommerdekk

-2 gode piggfrie vinterdekk, 2 ræva

-pioneer cd-spiller(noe dårlig kontakt i disiplay)

-Fine halvsotede lykter bak

-ny bakre lyddemper 2008

det er lite rust i bilen, jeg har ikke funnet noe gjennomrust. gulvet er rustfritt tør jeg påstå. jeg hadde ute interiøret i fjor. det var da jeg byttet frontruta siden jeg trodde at det var synderen. men det var det tydeligvis ikke.

Det er en gammel bil, men den har aldri sviktet meg motormessig. jeg har brukt den som arbeidsbil, men nå er jeg drittlei av møkka. det er alltid noe nytt som går i stykker så jeg gidder ikke mer nå. går over på japansk igjen.

bilen selges med tap. Jeg gav 25.000 for bilen i 2007 og har kostet på den altfor mye.

det er et greit prosjekt eller en jævlig god delebil tør jeg påstå. den selges om delebil og ny eier får ansvar for årsavgift. bruker du den som delebil kan du vrake den før mars og slippe den avgiften.

hadde tenkt meg 7k for bilen. går den raskt kan den diskuteres.

bilen befinner seg i mandal, vest agder. Kan kjøres og det meste skal virke tror jeg.tenkte å ta av skiltene fredag den 23. januar for å slippe å betale forsikring. bor landlig så kan sikkert prøvekjøres uten skilt på eget ansvar.

som sagt så er det mye gode deler, jeg er bare dritt forbanna lei bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gulars85 skrev:
om det er det den heter vet jeg ikke. men den har både turbo og intercooler. om det er standard i norge eller om det er pga den er importert vet jeg ikke. men jo, det er en tdi om den siste i`en står for intercooler

jeg quoter meg selv. hehe

søkte opp tdi og det står for turbo diesel injection.

så har forandret teksten over

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...