Baufish Skrevet Januar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2009 Ser de fleste chip-firmaer skriver at man skal bruke 98 oktan etter chipping. Det er egentlig greit det, men de gangene man ikke har tilgang på 98okt. hva gjør man da? Kan man kjøre på 95? Og i så fall, synker effekt osv? Bare tenker på de bemanningsløse stasjonene som bare har diesel og 95okt. (poster denne også på teknisk) Siter - Audi A4 2,0TDI B8-Dont drive faster than your guardian angel can fly- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr|ece Skrevet Mars 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2009 Kan jo få tenningsbank da. Fyll 98 hvis de som har chipa bilen din sier det. Pumpene på de fleste bensinstasjoner er vel døgnåpne så det skal vel ikke være noe problem. Siter 2002 Vw Passat 1.9 TDi Highline 1989 Audi 90 2.2 20V Turbo Quattro 1967 Vw Boble 1303 S (x)1997 Vw Passat 1.8 Turbo (x)1990 Audi 90 2.3 ABT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiboy Skrevet Mars 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2009 det sies vel at det anbefales å kjøre på 98 etter chipping..jeg har alltid gjort det med chippa biler jeg har hatt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet Mars 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2009 Du kan risikere tenningsbank ved fylling av 95okt. Kjøp deg en flaske med oktanbooster, så har du i beredskap. Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel M. Warmedal Skrevet Mars 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2009 Har akkurat kjørt en tank med 95 oktan på min chippede 1,8t nå, har manuell boostcontroller, og virker som om den gåri nødmdus mye lettere nå en før, noe som kanskje tyder på at den registrerer tenningsbank. HAr tidligere kjørt lenge med trykk på 1,2bar, nå går den i nødmodus. Hvis jeg holder meg på 1bar så går det fint, noe som er like greit. Siter BMW 323ci E46 SOLGT !VW Passat 1,8 T 99' http://www.dmwfoto.no - Motorsportbilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baufish Skrevet Mars 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2009 Åssen vet du den går i nødmodus? Kommer det opp en feilmelding eller motorlampe? Siter - Audi A4 2,0TDI B8-Dont drive faster than your guardian angel can fly- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel M. Warmedal Skrevet Mars 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2009 Åssen vet du den går i nødmodus? Kommer det opp en feilmelding eller motorlampe? Merker det på ytelsen, er null akselereasjon i bilen, og ser man på trykkmåleren ser man at turboen ikke lader mere en 0,1 bar eller noe rundt der. Lyser ikke noen lampe. Siter BMW 323ci E46 SOLGT !VW Passat 1,8 T 99' http://www.dmwfoto.no - Motorsportbilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick89 Skrevet Mars 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2009 hold dere til 98 hvis det er mappet for det.. større risiko for tenningsbank på bf95 på noe som er mappet på bf98.. koster så lite ekstra å fylle 98 kontra havarert motor.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.