Gå til innhold

Risting i jevn fart - Golf 3

Ranger emnet

Ellingsenx3

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er helt ny på forumet her og kunne trengt litt hjelp angående min lille Golf ;D

Har vært plaget med risting i Golfen min når jeg holder jevn fart, denne ristingen kommer å går, men aner ikke hva som kan være problemet. Har benyttet 3 sett med dekk og felg, skiftet dempere framme, til ingen nytte. Det er ikke hjullageret som er gåent heller, for det lager ikke noe lyd. Ikke drivknuter heller. Denne ristingen kom etter at jeg kjørte oppi et jævla hull i veien.

torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det samme problem med risting på min, men det var ved gear skifte fra 2 - 3.. Då var det luftmengde måleren som var gåen på min.. så du kan jo prøve å skifte den ! Bare å dra til den nermeste høgger å plukke ut av en tilsvarende bil for en billig peng.. !

Evt, prøv å dra ut ledningen som går til luftmengde måleren ! er den lille saken før luftfilteret..

Den bruker en del mer bensin da, men det funket iallefall på min, verd et forsøk:)

Golf 3 GTI 8v 97, colour concept.

http://www.bilforumet.no/golf-iii/206308-coacharen-s-golf-gti.html

Toyota Camry 2,0 87, bilcross prosjekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være foringer, hjulene går ujevnt, stakk innom et verksted og fikk heist opp bilen. Vi startet bilen å fikk hjulene rullet, det vi merket oss foran var at det var en ujevnhet på omtrent 2 mm på begge sidere foran. Bak går hjulene helt jevnt, i motsetning til de framme. Som sagt har jeg hatt samme problemet på 3 sett med felger/dekk :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner du noe slakke i dem da?

Still bilen på flat mark, og still deg på framsiden, sett foten i overkant på dekket, og "dytt" om det vandrer fram og tilbake (i forhold til hjulbuen) . så er det nok bærearmsforing som har fått juling, er det samme på min, men merker det best i nedoverbakke når bilen ruller, når jeg gir pådrag, så er alt fint :)

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den forstillingskontrollen koster ikke så veldig mye. Hadde en nå nettopp på min G3, og den kostet meg ca 1300,-. Det var med sjekken og noen justeringer+ at folka som arbeider med bilen din gjerne vil ha noen kroner, hehe :)

men den sjekken er helt grei å ta slik at du får en pekepinn hvor feilen ligger :-)

- 2009 Mazda 6

X 1999 Skoda Octavia (solgt)

X 1996 Ford Mondeo GLX (solgt)

x 1993 VW Golf CL (spiker)

x 1981 Opel Ascona C (spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider