Stageberg Skrevet Januar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 Kjøpte meg svarte Angle eyes på omgega'n, men så skjønte jeg ikke hvor alle disse røde og svarte ledningene skulle nårr jeg skulle sette dem på, noen som har erfaring med disse som kan hjelpe meg litt? :) åsså funker ikke høydejusteringen på lysene etter jeg satte på de nye. Siter RBK<3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Januar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 Har du flytta over motoren til justeringa a? Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FantIkkeNick Skrevet Januar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 Kjøpte meg svarte Angle eyes på omgega'n, men så skjønte jeg ikke hvor alle disse røde og svarte ledningene skulle nårr jeg skulle sette dem på, noen som har erfaring med disse som kan hjelpe meg litt? :) åsså funker ikke høydejusteringen på lysene etter jeg satte på de nye. Yepp! disseledningene er for angeleyes'ene og hvis du har kjøpt samme lykter som meg så har du ett par dioder imellom angeleyesene som dem også går til. (3 par med ledninger?). Så regner med du skal kjøre angel eyes og grøftelys ? Såfall tar du ledningene til angeleyesene og kobler på kontakten til parklys. :) Kan gjøre det så enkelt at du tar kabelsko som du kan klipse rett på parklys ledninga med stikk ut å bare koble begge ledningen til angeleyesene sammen og kabelsko rett innpå den. Råder deg også til å passe jæv.. godt på at du får alt på lykta tett, disse har en tendens til å få fykt inni seg så dem blir full av kondens/dugg... Høydejusteringa er nok pga du ikke har greid å få motoren inn i sporet på lykta, dette kan være litt tungvindt hvis du ikke har gjort det før. Eller hvis du rett å slett ikke har flytta motoren over fra de gamle lyktene ? Må også huske å justere lyktene etterpå, letteste måten å gjøre dette på er vel en liten skralle med bits å stjerne bits... tungvindt å komme til hvis ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stageberg Skrevet Januar 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 Har du flytta over motoren til justeringa a? Fra de gamle lysa du mener da eller? Siter RBK<3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stageberg Skrevet Januar 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 Yepp! disseledningene er for angeleyes'ene og hvis du har kjøpt samme lykter som meg så har du ett par dioder imellom angeleyesene som dem også går til. (3 par med ledninger?).Så regner med du skal kjøre angel eyes og grøftelys ? Såfall tar du ledningene til angeleyesene og kobler på kontakten til parklys. :) Kan gjøre det så enkelt at du tar kabelsko som du kan klipse rett på parklys ledninga med stikk ut å bare koble begge ledningen til angeleyesene sammen og kabelsko rett innpå den. Råder deg også til å passe jæv.. godt på at du får alt på lykta tett, disse har en tendens til å få fykt inni seg så dem blir full av kondens/dugg... Høydejusteringa er nok pga du ikke har greid å få motoren inn i sporet på lykta, dette kan være litt tungvindt hvis du ikke har gjort det før. Eller hvis du rett å slett ikke har flytta motoren over fra de gamle lyktene ? Må også huske å justere lyktene etterpå, letteste måten å gjøre dette på er vel en liten skralle med bits å stjerne bits... tungvindt å komme til hvis ikke. Aha! okei, tusen takker :)) da blir det "årnings" :D men jeg hadde problemer med å sette dem på, for det virka nesten som om de ikke passa helt, så de sitter ikke rett på nei, det ser jeg, men må vel få prøvd å å retta når jeg fikser angeleyes'ene :) Går det forresten ant å bruke xenon lyr på disse? nær å fjærn lys f.eks? eller må jeg kjøpe xenon-kit? Siter RBK<3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Januar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 Må nok kjøpe xenon kit hvis du ikke har fra før! Hva slags sokkel er det på fjern og nær? Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamann Skrevet Januar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 Da jeg teste med xenon lys så gikk ikke pæra inni sokkelen en gang så. Må borres litt opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Januar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 Da jeg teste med xenon lys så gikk ikke pæra inni sokkelen en gang så. Må borres litt opp. Hva snakker vi om da? Nær/fjern? Sokkel? H7? Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamann Skrevet Januar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 Nær lyset. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stageberg Skrevet Januar 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 Får å få xenon på grøftlys, trenger jeg kit til de og? Men hvor er høydesjusteringsmotoren? ligger de inni orginal lysa? Siter RBK<3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raieth Skrevet Januar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 er en boks som henger på baksida av lykta. hvis du ikke har denne boksen, så har du heller ikke høyde justering på lyktene. er lett å se den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FantIkkeNick Skrevet Januar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 For å si det slik har du ikke justering inni bilen så har du ikke på lyktene heller, ser det med lysbrytere om du har enn sånn "rulleknapp" med 0,1,2,3 på. Hvis du har dette så skal du ha det på gamle lyktene, Den står vel nederst ytterst på lykta, altså på høyre lykt står den ytterst mot høyre og på venstre mot venstre... Du vrir denne kontakten litt så kan du dra den ut, sitter gjerne litt men det er pga feste på reflektor inni. Men du får dem ut. Må ha xenon kit hvis du skal ha xenon på den, dette er ikke lovlig da men mange som gjør det. Du trenger vel H7 kit for kjøre/nærlys og er vel h1 hvis jeg ikke husker feil på langlys. Er enten h1 eller h3 på grøftelysa, men funker med xenonkit der også, bare sjekk først hva du har. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Januar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 Du er nødt til å ha et xenon "kit" til alt hvis du ikke har det fra før! Et kit inneholder tenner og pære som du trenger. Og det er vel omvendt av hva du skrev "FantIkkeNick". H1 i nærlys og H7 i fjærnlys. I spredere er det også H1. Og det er lovlig å ettermontere xenon i fjernlys uansett, men i nærlys må du ha høydejustering. Og den må være automatisk justerbar. Altså går det ikke med den motoren som du har det hjulet inne i bilen til. Omegamann: Hva slags sokkel prøvde du å sette i dì? H1 eller D2S som er standard xenon sokkel? Sitter å vurderer om jeg skal kjøpe meg slike lykter jeg også, og skulle ha vist om jeg kan bruke det D2S kittet jeg hadde i de originale! Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FantIkkeNick Skrevet Januar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 uhm, når ble h7 fjernlys ? Verdens mest brukte nærlyspære ? H1 Vet nå ikke hva lykter du har, men jeg har hvertfall h7 på mine nærlys og h1 på mine langlys. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Januar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 For å si det slik har du ikke justering inni bilen så har du ikke på lyktene heller, ser det med lysbrytere om du har enn sånn "rulleknapp" med 0,1,2,3 på.Hvis du har dette så skal du ha det på gamle lyktene Bare for å pirke litt. Har ikke bryter inne i bilen, men har motor på lyktene mine, og de virker som dem skal;) Har forsåvidt H7 i fjernlyset og H1 i tåkelysa. Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.