Gå til innhold

Mulig med bilstereo uten forsterker?

Ranger emnet

Matti

Anbefalte innlegg

Hei, min første post her ;)

Jeg har planer om å få litt lyd i min 66-boble... Ettersom jeg er en fattig 18-åring, ønsker jeg å få til et anlegg så billig som mulig. Jeg ønsker ikke store anlegget, men likevel noe som spiller høyere enn motorduren (som er ganske høy :blunk: ). Det jeg lurer på er om det går ann å få litt lyd uten forsterker og bass?

Spurte dette til en på delelageret på biltema forrige uke.. Har snakket om en høyttaler med integrert forsterker. Er dette noe å satse på? Evt. bare en høyttaler, som jeg monterer i hanskerommet som på bildet under.

Planen er å lage et oppsett som ligner på dette:

P1070518.jpg

Det ble kanskje litt mye spørsmål, hehe.. Takk på forhånd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan jo skaffe deg en Aktiv sub da.

Når man sier at en sub er Aktiv så er det med en innebygd forsterker. men vil jo anbefalle og kjøpe en forsterker til da.

det som hadde vært kult er å montere forsterkeren i dashbordet opp mot ruta og bare borre hull igjennom og dra kabler gjennom :)

low and slow, is how it goes

low and slow, plowing snow.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cd-spillere har jo innebygd forsterker, Har sjølv ein bil med høg motorlyd (og isolasjon er tatt vekk! :) ) Fungerer fint med ein ein cd-spiller og 2 høgtalere

Kjøp deg ein pioneerspiller og nokre lettdrevne høgtalere.

Spiller: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=5858&katid=2&mid=m436&id=&vn=736

Høgtalere: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=3981&katid=17&mid=m436&id=&vn=736

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider