eiriksmil Skrevet Januar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 Er det noen spesiell funksjon som krever at de skal være hule? Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet Januar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 Hvis de hadde vært tette så hadde det jo ikke kommet luft (eller hva som helst) gjennom, og hva er poenget med en luftenippel da? :S Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 Finnes jo luftenipler som ikke er hule.. Men de må man jo skru helt ut for å få ut lufta.. Noe som er upraktisk ved f.eks bremselufting. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Januar 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 Det som er greia er at luftenippelen min har knukket tvers av.. Lurer på å bare kjøre en skrue inn i det som er igjen av luftenippelen (den er hul), derfor jeg lurer på om de må være hule, eller om det bare er bitch å lufte når de ikke er det. Er det utrygt å kjøre med (for en dag)? Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Januar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 Nops, så lenge den er tett, er den tett :) Cluth&brems ved siden av huysman karting har ALT i bremsedeler, så de har nok en luftenippel til deg og, om du ikke har fått tak i det :) Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Januar 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 Henta caliperne hos Clutch og Brems i dag, faktisk.. Og jeg har nippeler fra frontkaliperen, men får ikke den gamle ut.. Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BARE B Skrevet Januar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 Enden på nippel er konisk. Og hullet i caliper treffer i siden av konen. Den er åpen til bunns uansett. Bare kjør. Tips. Borr opp hullet litt. Saus inn med rustfjerner en dag eller to. Slå inn en torx.....sånn til pipesett. Da er det god sjanse for å få driten ut. Hvorfor smører ikke folk slike ting inn med kobberfett? Har aldri problemer da. Siter Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Januar 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 Nei, si det.. Spør gamle eiere :) Bare kjøre på med treskrue? Skal kjøre på isbane i Hedmark, tilbakelegge ca. 35 mil, så det blir jo en del.. Men treskruen vil vel for eksempel ikke gi etter for trykk? Takker for tipset om torx, nippelen må jo ut før eller senere :) Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.