Gå til innhold

Golf 3 med 225/45 R16?

Ranger emnet

Hurricane

Anbefalte innlegg

Noen her som har erfaringer med hvordan det er å kjøre med 225/45 R16?

Saken er at det var dimensjonen på dekkene som fulgte med GT'n, men de jeg har pratet med, og folk på Vianor synes det hørtes litt mye ut på Golfen.

Har en mistanke om at Gt'n har orginalt senk, og det hjelper kanskje på med tanke på subbing, men senk hjelper lite om det sporer noe jæ*** :scared

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene ;)

Så dere har faktisk erfaring med den dimensjonen på G3 eller?

Blir vel å bytte om det er helt helv** å kjøre med, men får teste først siden den faktisk har blitt kjørt en sommer på den dimensjonen, av de som eide den før, så tenkte jeg at det kanskje ikke var helt håpløst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke nok med at det er jævlig å kjøre med..men blir jævlig å se på også:p blir litt vel mye på en stakkars liten golf det;)

Hehe,, Skal testes ikveld, så får jeg se hvor jævelig det blir, blir desverre ikke noen kjøretur siden vintern har returnert til trøndelagen igjen, men man får da ett visst inntrykk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde 205/45-16 på min golf 3, og det subba som bare det før jeg fikk valsa hjulbuene bak. Så 225 blir nok litt heftig.

Subba det allerede på 205/45-16?? trodde det liksom var en helt ok dimensjon på G3'n jeg :)

Vil tro at fjæringer, senk, og innpress har en betydning her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Subba det allerede på 205/45-16?? trodde det liksom var en helt ok dimensjon på G3'n jeg :)

Vil tro at fjæringer, senk, og innpress har en betydning her :)

205/45x16 er større enn original rullelengde. 215/40x16 er nærmere rett dim. Ingen problem å få det til å subbe hvis felgene er for breie og har feil innpress.

Senk og ikke minst rett innpress har alt å si her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skulle være riktig innpress, men dimensjonen var nok feil ja. De hadde ikke peiling der jeg kjøpte det, fikk 105/50-16 først, men det ble jo helt på jordet ihvertfall.

Jeg hadde slitte fjærer og dempere og da, det hadde nok endel å si.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det ble så dårlig plass jeg,men det er på kanten når det gjelder bredde på dekka, skal ikke nekte på det :D

Fant ikke noe ET merke, så aner ikke hva ET'n er på disse felgene, men skal måles etterhvert :)

Og kommer sikkert til å spore som f... på de flotte flate veiene vi har i Norge ;)

Åjada hehe :D, Bilen er fremdeles under opppussing, og ja det er en bil under all møkka ;)

CIMG1598.jpg

CIMG1601.jpg

Bak:

CIMG1607.jpg

CIMG1611.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider