Gå til innhold

Datafolk? Trenger litt hjelp med Opera.

Ranger emnet

esbandos

Anbefalte innlegg

Hei.. Har nettopp blitt bruker av nettleseren Opera, men er noen småting jeg skulle ha fått forandra på, uten at jeg klarer å finne ut hvordan..

For det første, hvordan får man flytta på Bokmerkelinjen samt Fanelinjen? Jeg vil ha de to under Adresselinjen. Slik som i Mozilla Firefox.

Den glidebryteren på siden helt til høyre, den man blar opp og ned på sider med, er jo helt hvit/grå. Vanskelig å se den.. Går det an å gjøre noe med det?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fort gjort. Hold musepeker et sted i verktøylinja (ved siden av faner f.eks), høyreklikk for Tilpass, og kryss av for Startlinje :)

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for linken buskmann, men om jeg gjør slik han gjorde i guiden, mister jeg bokmerkene eller den personlige verktøylinjen.. Jeg har, slik det er nå, bokmerker øverst, faner i midten, og startlinje/adresselinje nederst..

Jeg vil ha det slik: Startlinje/adresselinje øverst, Bokmerker i midten og faner nederst.. Men er tydeligvis umulig i Opera.. :(

Btw, et spørsmål til: På enkelte nettsider, som krever innlogging med brukernavn og passord, f.eks nettby.no, der står brukernavnet lagret, men må skrive inn passordet selv. Første gangen jeg gjorde det, valgte jeg at opera skal huske det osv, men må fremdeles skrive inn passordet. Det kommer ikke opp av seg selv.. :(

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Btw, et spørsmål til: På enkelte nettsider, som krever innlogging med brukernavn og passord, f.eks nettby.no, der står brukernavnet lagret, men må skrive inn passordet selv. Første gangen jeg gjorde det, valgte jeg at opera skal huske det osv, men må fremdeles skrive inn passordet. Det kommer ikke opp av seg selv.. :(

Passordlagring fungerer slik:

WAND6.JPG

Gul ramme rundt felt indikerer at Opera har lagret passord. Da kan du klikke wand (tryllestav). Knapp nummer seks fra venstre i bildet. Tastatursnarvei Ctrl-Enter.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. Sånn ja.. Nå skjønte jeg tegninga.. Funka fett det. :D

Bytta fra firefox til opera pga opera er raskere enn firefox'en, + at jeg kan ha denne nettleseren for meg selv, når dama bruker firefox.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

? :p

Min tryllestav går iallfall i arbeid når jeg holder inne venstre museknapp og trykker inn høyre museknapp samtidig.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider