Gå til innhold

Skeptisk til handel

Ranger emnet

PvtXtere

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nettopp bestillt et coilover kit fra ebay.de.

Har fullført betaling og send selger all info han skulle måtte trenge for og sende meg kittet.

Men han sier "- I need your personal ID number and your telephone number! "

Mener han da mitt fødsel og personnummer?

For det er jeg ikke interessert i og gi ut!

Har bestilt ting fra utlandet utallige ganger før uten og måtte oppgi dette....

Hva mener dere om dette?? Råd?

- Lasse -

http://pvtxtere.deviantart.com/

If I was to tell you that I have a 22" cock, is that something you might be interested in?

- Ari Gold -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gi personnr nei!

Har selv bestillt justerbart senkesett fra ebay og det er ingen grunn til at selger skal vite personnummeret ditt. Jeg hadde nok avbrutt denne handelen. Hvis du ikke har betalt alt da.

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

1987 Volkswagen Golf-Solgt

Fartsgrenser er veiledende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget spesielt. Har bestillt flere ting fra tyskland og england gjennom ebay, men har aldri måtte oppgi personnummer. Har også bestillt fra usa. Er vel 2 ganger varene har kommet med tollpost, men har altså aldri blitt spurt etter personnummer. Hadde heller aldri oppgitt dette.

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken selger er dette ? har han mange positive tilbakemeldinger ?

Hva med å gi han ett falskt nummer, skal vel ikke trenge personnummeret for å sende en pakke ?

Brukeren har 98.7% positive tilbakemeldinger, så er sikkert en seriøs selger.

Men stusser fortsatt på hva han skal med personnummeret mitt....

Golfy: Er alt betalt...men har sendt han en mail og spurt hvorfor han trenger det.

iskrem: Er veldig skeptisk når det gjelder og gi ut personnummeret mitt, spesielt når det er til en kar i utlandet.

Får håpe han svarer, og kommer med et svar jeg kan tro på. Eller så får vi ordne annen type sending tror jeg.

If I was to tell you that I have a 22" cock, is that something you might be interested in?

- Ari Gold -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han trenger personnummeret ditt, er jeg usikker på.

Men de som skal gjøre fortollingen, trenger det i alle fall.

Så det kan tenkes du får det du har bestilt mye raskere om han får ditt personnummer og sørger for fortollingen, enn at varene blir stoppet i tollen når de kommer til Norge, og du må oppgi personnummer til fortolleren.

Når ting skal fortolles inn på en privatperson, skal de som fortoller det inn, ha personnummeret ditt.

(Organisasjonsnummer om det fortolles inn på et firma)

'02 Ford Mondeo ST220

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det Jonny N sier, er sant, hadde jeg heller venta til toll-folkene ringte å spurte etter pers.nr enn å gi det til en helt vanlig privatperson..

Det hadde jeg også! Men som sagt, mine varer har blitt sjekket og fortollet, uten at verken selger eller tollere har spurt etter personnummer. Så er vel mulig at tollerene kan slå opp navnet og nummer i folkeregistreret da.

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter nå på svar fra selgeren om grunnen for at han trenger personnummeret mitt.

Golfy: Har aldri hørt om noen som har oppgitt personnummer til toll, men vi får se hva han sier.

Zimmern86: det står "via UPS or freight company" under shipping details...

- Ari Gold -

Lenke til kommentar
Del på andre sider