PvtXtere Skrevet Januar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2009 Hei. Jeg har nettopp bestillt et coilover kit fra ebay.de. Har fullført betaling og send selger all info han skulle måtte trenge for og sende meg kittet. Men han sier "- I need your personal ID number and your telephone number! " Mener han da mitt fødsel og personnummer? For det er jeg ikke interessert i og gi ut! Har bestilt ting fra utlandet utallige ganger før uten og måtte oppgi dette.... Hva mener dere om dette?? Råd? - Lasse - Siter http://pvtxtere.deviantart.com/ If I was to tell you that I have a 22" cock, is that something you might be interested in? - Ari Gold - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Januar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2009 Hvilken selger er dette ? har han mange positive tilbakemeldinger ? Hva med å gi han ett falskt nummer, skal vel ikke trenge personnummeret for å sende en pakke ? Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfy Skrevet Januar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2009 Ikke gi personnr nei! Har selv bestillt justerbart senkesett fra ebay og det er ingen grunn til at selger skal vite personnummeret ditt. Jeg hadde nok avbrutt denne handelen. Hvis du ikke har betalt alt da. Siter 1998 Opel Omega 2,5 V6 1988 Volvo 740-Solgt 1987 Volkswagen Golf-Solgt Fartsgrenser er veiledende! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iskrem Skrevet Januar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2009 Jeg bestilte noe ICE fra en butikk fra Tyskland og jeg måtte oppgi person-nummer pga. tollen osv. Jeg tror det er avhengig av hvilket pakke-selskap de bruker. Men med Tollpost Globe må man det hvis jeg husker riktig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfy Skrevet Januar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2009 Meget spesielt. Har bestillt flere ting fra tyskland og england gjennom ebay, men har aldri måtte oppgi personnummer. Har også bestillt fra usa. Er vel 2 ganger varene har kommet med tollpost, men har altså aldri blitt spurt etter personnummer. Hadde heller aldri oppgitt dette. Siter 1998 Opel Omega 2,5 V6 1988 Volvo 740-Solgt 1987 Volkswagen Golf-Solgt Fartsgrenser er veiledende! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PvtXtere Skrevet Januar 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2009 Hvilken selger er dette ? har han mange positive tilbakemeldinger ?Hva med å gi han ett falskt nummer, skal vel ikke trenge personnummeret for å sende en pakke ? Brukeren har 98.7% positive tilbakemeldinger, så er sikkert en seriøs selger. Men stusser fortsatt på hva han skal med personnummeret mitt.... Golfy: Er alt betalt...men har sendt han en mail og spurt hvorfor han trenger det. iskrem: Er veldig skeptisk når det gjelder og gi ut personnummeret mitt, spesielt når det er til en kar i utlandet. Får håpe han svarer, og kommer med et svar jeg kan tro på. Eller så får vi ordne annen type sending tror jeg. Siter http://pvtxtere.deviantart.com/ If I was to tell you that I have a 22" cock, is that something you might be interested in? - Ari Gold - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonny N Skrevet Januar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2009 Om han trenger personnummeret ditt, er jeg usikker på. Men de som skal gjøre fortollingen, trenger det i alle fall. Så det kan tenkes du får det du har bestilt mye raskere om han får ditt personnummer og sørger for fortollingen, enn at varene blir stoppet i tollen når de kommer til Norge, og du må oppgi personnummer til fortolleren. Når ting skal fortolles inn på en privatperson, skal de som fortoller det inn, ha personnummeret ditt. (Organisasjonsnummer om det fortolles inn på et firma) Siter '02 Ford Mondeo ST220 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2009 Hvis det Jonny N sier, er sant, hadde jeg heller venta til toll-folkene ringte å spurte etter pers.nr enn å gi det til en helt vanlig privatperson.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfy Skrevet Januar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2009 Hvis det Jonny N sier, er sant, hadde jeg heller venta til toll-folkene ringte å spurte etter pers.nr enn å gi det til en helt vanlig privatperson.. Det hadde jeg også! Men som sagt, mine varer har blitt sjekket og fortollet, uten at verken selger eller tollere har spurt etter personnummer. Så er vel mulig at tollerene kan slå opp navnet og nummer i folkeregistreret da. Siter 1998 Opel Omega 2,5 V6 1988 Volvo 740-Solgt 1987 Volkswagen Golf-Solgt Fartsgrenser er veiledende! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zimmern86 Skrevet Januar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2009 UPS som leverer pakken til deg? Siter _________________________________ VW Touran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PvtXtere Skrevet Januar 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2009 Venter nå på svar fra selgeren om grunnen for at han trenger personnummeret mitt. Golfy: Har aldri hørt om noen som har oppgitt personnummer til toll, men vi får se hva han sier. Zimmern86: det står "via UPS or freight company" under shipping details... Siter http://pvtxtere.deviantart.com/ If I was to tell you that I have a 22" cock, is that something you might be interested in? - Ari Gold - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zimmern86 Skrevet Januar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2009 ja, de trenger iallefall ditt nr, fordi UPS ringer deg og spør hvor du vil ha pakken levert. men personnr, hadde jeg blitt litt skeptisk til.. Siter _________________________________ VW Touran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZAbatmaN Skrevet Januar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2009 jeg ville ikke gitt personnr til noen jeg uten at jeg kjenner/vet hvem personen er, jeg ville vært veldig skeptisk til dette, høres rart ut mener jeg uansett... Siter 91 volvo 740 81 pontiac Grand Prix[phat square] 72 vw boble[go biln] [x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg