Gå til innhold

Polo 92-modell, Johans studentbil og elektrikerbil

Ranger emnet

JChE

Anbefalte innlegg

Aha, takk for økonomitips! Tec7 skal prøves!

Må nok bruke skrujerntrikset på det filteret ja, pleier å funke det. Hvem er det som bruker oljefiltertang til å STRAMME et oljefilter a gitt? Fjerne folk... som om ikke håndmakt er nok.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tror forresten det lekker mellom motor og girkasse. Usikker på om det kommer fra kassa eller motoren, men det er vel en simring som har tatt kvelden. Merker det er antydning til sluring av og til og, så dette har vel en sammenheng

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekka nå, bilen skal på eu-kontroll i mars 2010, så da blir det nok avskilting før nyttår så jeg slipper ny årsavgift. Tviler på at bilen går igjennom, og da koster jeg ikke på den de 3000 kronene, god er den tross alt ikke.

Og dette hadde jeg aldri trodd jeg skulle si, men jeg vurderer faktisk å kjøpe en MB 124 stasj. med diesel, klima og automat etter poloen. Jeg?Mercedes? Tydeligvis...:D

Endret av JChE

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Da ser det faktisk ut som det blir galant g8 på meg en gang mellom nå og nyttår! Broren min skal selge sin, og litt familierabatt kan man ikke si nei til :) Det er en 2,0i 16v sedan, 1998 modell med ac, elektriske vinduer og sentrallås. Tror det blir bra.

Så, mulig jeg legger ut en salgsannonse på deler fra poloen når det nærmer seg, hvis noen trenger noe så send pm.

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...
hva ble den endelige skjebnen til denne 'vakre' poloen?:D

syns forresten at den ble sykt bra med bengalakk og racing-striper, creds til deg som klarte å gjøre noe fet ut av en gammel lyseblå diesel-polo på et meget begrenset student-budsjett! ;)

Joda, den står uti gata her, og brukes de gangene jeg har bruk for den. Starter hver gang, og går som ei (litt treg) kule :) Begynner å bli bra slarken i foringer og diverse, men bortsett fra det er den i ok stand. Den skal inn på eu senest i mars, tenkte å ta den inn i november bare for å se, går den igjennom blir den nok solgt for noen lapper utpå nyåret.

Takk for det, den ble endel bedre enn den var ja :) Det er forresten bensinmotor i min, men de kom også med 1,4 diesel med ca samme hesteantall som jeg har. De har også 5-trinns girkasse, noe jeg gjerne skulle hatt :thumb

Men nå blir jeg småbarnsfar i mars, så da må jeg ha stasjonsvogn uansett :happyhappy:

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, den står uti gata her, og brukes de gangene jeg har bruk for den. Starter hver gang, og går som ei (litt treg) kule :) Begynner å bli bra slarken i foringer og diverse, men bortsett fra det er den i ok stand. Den skal inn på eu senest i mars, tenkte å ta den inn i november bare for å se, går den igjennom blir den nok solgt for noen lapper utpå nyåret.

Takk for det, den ble endel bedre enn den var ja :) Det er forresten bensinmotor i min, men de kom også med 1,4 diesel med ca samme hesteantall som jeg har. De har også 5-trinns girkasse, noe jeg gjerne skulle hatt :thumb

Men nå blir jeg småbarnsfar i mars, så da må jeg ha stasjonsvogn uansett :happyhappy:

har kjempelyst på en liten bil, fiesta, polo eller corsa! :D

med minst mulig motor å mest mulig sjarm :D

får håpe den går gjennom eu-kontrollen da, morsomt å ha disse bilene på veien ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan er driftsikkerheten på denne 1.3ern? starter og går hvis du bytter olje og filter ofte nok? :D

kunne trenge en liten bil å kjøre til vgs, liker hvordan denne type polo ser ut :)

hva må man se etter som kan bli dyrt?

hvor mye bruker den på mila?

Takk på forhånd :D

Driftssikkerheten er fantastisk! Jeg har nå hatt bilen rundt et år, og det har ikke vært et eneste feilslag så langt. Starter bra i alle temperaturer, og gjør seg bra på vinterføre. Varmeapparatet funker også bra. Jeg tror ikke det er noe som helst som kan bli dyrt på disse bilene, det måtte i såfall være clutchbytte eller regreimbytte. Men jeg tror ikke det er noe stort problem heller, da de er enkle i oppbyggningen :)

Bakpotta er forresten noe dyr, 1800kr tror jeg det var.

Og bensinforbruket? Tja, under halvliteren tipper jeg.En tank varer leeeenge, selv om den bare er på 40L. Forbruket er noe høyere i motorveihastigheter, siden det bare er 4 gir. De fins også med 5 gir i noen utgaver, så se etter det hvis du har mulighet. Tror de heter Fun eller Style eller noe i den duren. Disse har også overdreven luksus som turteller og sigarettenner :)

I tillegg er de så billige i innkjøp, at det kan nesten ikke gå galt uansett hva man kjøper.Jeg ga 7000 for min, de er sikkert billigere nå.

Lykke til :D

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjertelig takk for godt svar :)

har ett siste spørsmål, hvor ruster di?

god helg! :)

Ola

Bare hyggelig :)

Det virker som det ruster mest i hjulbuer, det var et stort hull i den ene forskjermen når jeg kjøpte bilen, så den har jeg bytta. Begynner nok å komme litt rust i kanaler og nå, men det virker ikke som en typisk rustbil. Det er ihvertfall lite på min, med tanke på at jeg aldri vasker den og slikt :D

God helg ja!

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig :)

Det virker som det ruster mest i hjulbuer, det var et stort hull i den ene forskjermen når jeg kjøpte bilen, så den har jeg bytta. Begynner nok å komme litt rust i kanaler og nå, men det virker ikke som en typisk rustbil. Det er ihvertfall lite på min, med tanke på at jeg aldri vasker den og slikt :D

God helg ja!

litt rust i skjermer går jo fint, glassfiber-sparkel :rules:

verre i kanaler, men kjenner noen som sveiser så det går fint ;)

tusen takk for at jeg får plage deg, så nå blir det nok polo til våren takket være deg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt rust i skjermer går jo fint, glassfiber-sparkel :rules:

verre i kanaler, men kjenner noen som sveiser så det går fint ;)

tusen takk for at jeg får plage deg, så nå blir det nok polo til våren takket være deg! :D

Tror heller ikke kanalrusta er verre på disse enn på andre biler av denne alderen :) Bare hyggelig at folk viser interesse :D

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider