Gå til innhold

Justering av "Angel Eyes"

Ranger emnet

Volke Vogn

Anbefalte innlegg

Har kjøpt nye lykter hos Autospar (Ange Eyes / Ring Line)- drit fete lykter, men sååå utrolig vanskelig å få stilt inn riktig. Noen som har tips til innstilling av disse?? Ferdig montert på bilen lyser de altfor høyt og blender møtende trafikk.

Justerings"rattene" bak (to hvite) klarer ikke å få lyktene innstilt riktig til tross for mye kløing i hodet. Det sitter et svart "ratt" der også men det sitter dønn fast....

Ringt til de på Autospar men ble ikke så særlig mer klok av den grunn, de hadde ikke noe mer peil enn meg på dette.

Noen her som har kjøpt samme lykter og vet hvordan justeringen foregår??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Volke Vogn

Har kjøpt nye lykter hos Autospar (Ange Eyes / Ring Line)- drit fete lykter, men sååå utrolig vanskelig å få stilt inn riktig. Noen som har tips til innstilling av disse?? Ferdig montert på bilen lyser de altfor høyt og blender møtende trafikk.

Justerings"rattene" bak (to hvite) klarer ikke å få lyktene innstilt riktig til tross for mye kløing i hodet. Det sitter et svart "ratt" der også men det sitter dønn fast....

Ringt til de på Autospar men ble ikke så særlig mer klok av den grunn, de hadde ikke noe mer peil enn meg på dette.

Noen her som har kjøpt samme lykter og vet hvordan justeringen foregår??

Hmm, Golf 3 GTD Special har sånne lykter! Du får høre med han, han har kompetanse innen det..:) Lykke til, og legg ut bilder da..;)

| -My rides- |

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Vil bare si at jeg har/hadde samme problem som deg.

Løste det midlertidig ved å sette på en del skiver mellom lykta og hullet som skuen skal inne i.

Hvis du er interessert kan jeg jo ta noen bilder av hvordan jeg festet dem

I once went to a premature ejaculators meeting......I left early.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tass

Hei

Vil bare si at jeg har/hadde samme problem som deg.

Løste det midlertidig ved å sette på en del skiver mellom lykta og hullet som skuen skal inne i.

Hvis du er interessert kan jeg jo ta noen bilder av hvordan jeg festet dem

Hadde vært fint å få se hvordan du har løst det. Var inne på tanken med skiver selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn morn gutter, hørte navnet mitt her :D

De lyktene er noe herk å stile inn men for all del ikke umulig, og du trenger ikke et lass med skiver for å få de rett...

Det hjulet som sitter rett bakpå lyktene er til å stille vinkelen på lyktene, kor mye dem skal lyse til sidene....

Høyde justerings rattet er litt vanskelig å få øye på, slet litt jeg og, men helt uti kanten mot skjermen, er det et lite hull ned i mellom lykten.. der er et hjul som du stiller høyden på. der trenger du et lite flatt skrujern til å "sveive" hjujlet rudnt og da stilles høyden. mø skru en god del, og ikke lett å se hva som er opp og ned når du skrur men det merker du....

(ka modell er bilen din?)

Bare spør visst det sku være noe mer..!!

Og til han som hadde skimset ut lykten med et tonn med skiver, Det MÅ da finnes en stille skrue på dine lykter også.. er ikke det hella eller FK sine??? eller? visst ikke hadde jeg levert dem tilbake.. :D

Skal ikke være nødvendig å bruke skiver og sånnt

Mvh

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PrinsWilhem

Hva med å dra til en vw verksted og be dem stille de??

Bedre enn alle de jalla skruinga dere finner på her nå.

Kan ikke akk si at man trenger et VW verksted for å stille inn noen hoved lys, visst man har så lite kompetanase og finger ferdigheter at man ikke klarer å stille dette inn burde man ikke hatt bil en gang...

Men ja det var litt jalla jalla det med skivene på lyktene jah, når det mest sansynlig finnes en stille skrue på disse også...

men man kan jo alltid stikke ned på en naf stasjon for å sjekke om høyden er rett, men det klarer man å se sånn ca ut i fra hvor høyt andre biler lyser f.eks på en vegg, så er det bare å bruke det som en mal...

mvh

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PrinsWilhem

Koster jo ingenting. Stilte de gamle golf4 lyktene hos vw for null og niks

Men da er jo saken biff, men jeg vil tro at VW verkstedene tar en formue for dette....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tass

Legger ut noen bilder av hvordan jeg festa dem.

Tass:

Hvor kjøpte du de lyktene der? De er ikke likens som de som autospar selger (såvidt jeg kan se)

Hvor mye måtte du ut med for de ?

mvh

1994 VW Golf TDK

2000 Yamaha Dragstar 1100

x 2006 Bombardier Outlander 800

x 2006 Bombardier Rally

x 1982 "Chewy" Corolla DX

Lenke til kommentar
Del på andre sider