Gå til innhold

Tikke lyd fra bremser/hjul

Ranger emnet

mjepson

Anbefalte innlegg

Får en tikkelyd som går i takt med omdreining med hjulet når jeg kjører sent enten jeg har bremsen inne eller ikke. Men merker den først etter jeg har brukt bremsene. Kan det være bremsene som er skeive eller noe slikt? Bremsene ser ikke slitte ut selv om jeg hører hvine-lyder når jeg bremser...

Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned

*sold* Polo 1.4 16v

*dead* Polo 6N 1.6 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mjepson

Får en tikkelyd som går i takt med omdreining med hjulet når jeg kjører sent enten jeg har bremsen inne eller ikke. Men merker den først etter jeg har brukt bremsene. Kan det være bremsene som er skeive eller noe slikt? Bremsene ser ikke slitte ut selv om jeg hører hvine-lyder når jeg bremser...

trommel bremsen bak som kanskje lager litt lyd..

helt "normalt" på VW det :hello:

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er trommelbremsen bak som lager ulyder/skrikelyd :) fint at det er normalt :)

Men er litt bekymret for den tikkelyden som kommer i takt med en hjulomdreining foran. Høres ut som det kun kommer fra førersiden. Kan det være småstein eller skit? kanskje bremseskiven hengt seg opp?

*sold* Polo 1.4 16v

*dead* Polo 6N 1.6 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mjepson

ja det er trommelbremsen bak som lager ulyder/skrikelyd :) fint at det er normalt :)

Men er litt bekymret for den tikkelyden som kommer i takt med en hjulomdreining foran. Høres ut som det kun kommer fra førersiden. Kan det være småstein eller skit? kanskje bremseskiven hengt seg opp?

kje usansyneligt at det kan væra stein..

ta turen innom et bilverksted eller en som har litt peil å be dei "lytta" på det så kan du sjølv fiksa problemet.. enkel å grei måte å få svar på

:cool:

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ute og kjørte litt nå.. i begynnelsen så hørte jeg "skriking" fra høyre foran, så kunn jeg igjen høre tikke lyden. Kjørte litt til og tok noen full brems fra 60 km/t. Lyden ble neste helt borte da...

Vet ikke om det er det samme når jeg skal ut og kjøre neste gang eller ikke, men bremsene ser ikke slitte ut så satser på det ikke er noe farlig.

*sold* Polo 1.4 16v

*dead* Polo 6N 1.6 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk engang montert green stuff klosser på polon, etter en stund begynte det å vine litt når jeg svingte eller bremsa.. Fant ikke no feil jeg, men plutselig en dag gikk pedalen helt i bånn når jeg kom i et kryss... Hjalp når jeg fikk pumpa litt.. Viste seg at belegget lå igjen hjemme på plen.. =) hehe.. Fint.. Vininga komm antakelig av at bellegget lå skjevt..

PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser

Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav!

MantaB-82: Slædde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G_Yog

Jeg fikk engang montert green stuff klosser på polon, etter en stund begynte det å vine litt når jeg svingte eller bremsa.. Fant ikke no feil jeg, men plutselig en dag gikk pedalen helt i bånn når jeg kom i et kryss... Hjalp når jeg fikk pumpa litt.. Viste seg at belegget lå igjen hjemme på plen.. =) hehe.. Fint.. Vininga komm antakelig av at bellegget lå skjevt..

Höres ut som trygg trafikk......:D

mercedes 230 E -92 nå.....

(Solgt)Polo GTI-R........Improved edition

Skandinavias beste Polo side Nordicpolo

Lenke til kommentar
Del på andre sider