OpelFanatikeren Skrevet Januar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2009 Er det noen som stitter på en oversikt over hvilke lyspærer som sitter bak på speedometeret på omega a med turteller. En av mine har tatt kvelden og kjekt å vite hvilken jeg må kjøpe før jeg demonterer speedometeret. Hvilken type sokkel og hvor mange pærer, mener det er to forskjellige typer om jeg ikke husker feil. Siter "Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Januar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2009 Vet ikke hvilke som er på Omega a, men på b er det i alle fall slike: http://www.dioder.no/catalog/popup_image.php?pID=31&osCsid=ffa067fab9000500db54c24ff5c2ebaf Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FantIkkeNick Skrevet Januar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2009 Hva er letteste måten å få ut speedoet på en omega b ? Å noen som har vært borti knappene til tåkelys foran/bak, tar jeg den ut så klikker den på plass å holder seg der, men setter jeg den i så er det akkurat som den ikke greier å låse seg... Noen som vet om en grei måte å fikse dette på eller er det lettest å bare kjøpe ny ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Januar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2009 Skal du ta ut speedometer på Omega B er den letteste måten å ta ut luftdysene som sitter til venstre for speedometer. Da ser du en skrue du må skru ut, også må du skru ut en skrue som sitter i mellom speedometer og det dekselet som sitter rundt rattstammen. Skjønte ikke helt spørsmålet med de tåkelysknappene, men tar du ut hele hovedlysbryteren ser du at det er et spor de knappene skal sitte i... Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FantIkkeNick Skrevet Januar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2009 Ahh i see, skulle fått skifta lyspærene i speedoe, funker ikke på tåkelys foran/bak lenger og div andre ting hehe :P Men det jeg mente med tåkelysbryterene er at når jeg tar dem ut, altså tar ut bryterene så kan jeg skru dem av/på. du hører den klikker og holder seg på/av. Men så fort jeg setter dem på plass igjen i stikket så er det en real fight for å få dem til å holde seg på, må holde den inne hvis dem skal stå på liksom... er kun 1 av 20 ganger den "låser" seg og holder seg på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Januar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2009 Slik å forstå ;) Da er det nok mest sannsynelig fjøra som ikke klarer og feste seg inne i bryteren. Da må du nok bytte dem er jeg redd... Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FantIkkeNick Skrevet Januar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2009 Slik å forstå ;) Da er det nok mest sannsynelig fjøra som ikke klarer og feste seg inne i bryteren. Da må du nok bytte dem er jeg redd... Ja var det jeg tenkte, men litt snålt at den fungerer når jeg tar den ut men så fort jeg setter den i så greier den ikke... Men men, er vel ikke det dyreste uansett :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OpelFanatikeren Skrevet Januar 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2009 ja men det besvarte ikke mitt spøsmål. Hvilken sokkel type og hvilket antall ? Siter "Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet Januar 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2009 http://www.consumabulbs.com/files/bdet.php?id=90 Her ser du den du skal ha! Sokelen heter 504 og du trenger 3 stk! I alle fall i omega B Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg