Gå til innhold

Lyspærer i speedometeret

Ranger emnet

OpelFanatikeren

Anbefalte innlegg

Er det noen som stitter på en oversikt over hvilke lyspærer som sitter bak på speedometeret på omega a med turteller.

En av mine har tatt kvelden og kjekt å vite hvilken jeg må kjøpe før jeg demonterer speedometeret.

Hvilken type sokkel og hvor mange pærer, mener det er to forskjellige typer om jeg ikke husker feil.

"Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er letteste måten å få ut speedoet på en omega b ?

Å noen som har vært borti knappene til tåkelys foran/bak, tar jeg den ut så klikker den på plass å holder seg der, men setter jeg den i så er det akkurat som den ikke greier å låse seg... Noen som vet om en grei måte å fikse dette på eller er det lettest å bare kjøpe ny ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ta ut speedometer på Omega B er den letteste måten å ta ut luftdysene som sitter til venstre for speedometer. Da ser du en skrue du må skru ut, også må du skru ut en skrue som sitter i mellom speedometer og det dekselet som sitter rundt rattstammen.

Skjønte ikke helt spørsmålet med de tåkelysknappene, men tar du ut hele hovedlysbryteren ser du at det er et spor de knappene skal sitte i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh i see, skulle fått skifta lyspærene i speedoe, funker ikke på tåkelys foran/bak lenger og div andre ting hehe :P

Men det jeg mente med tåkelysbryterene er at når jeg tar dem ut, altså tar ut bryterene så kan jeg skru dem av/på. du hører den klikker og holder seg på/av. Men så fort jeg setter dem på plass igjen i stikket så er det en real fight for å få dem til å holde seg på, må holde den inne hvis dem skal stå på liksom... er kun 1 av 20 ganger den "låser" seg og holder seg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider