Teigland Skrevet Januar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2009 Så vidt jeg har klart å lese meg til er x30xe en oppborra x25xe motor med da større stempel og lengre slaglengde, vet noen om dette stemmer? og vil man da i essens kunne ta en x25xe blokk og borre opp sylindrene og sette på ny veiv og stempler og voila ha en x30xe motor? Siter http://www.bilforumet.no/omega/218055-teigland-s-omega-b-stv-liten-update-s-7-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr-MV6 Skrevet Januar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2009 Tipper det koster det samme å kjøpe seg en mv6 fra børjan av.... + at du får mye digg extrautstyr på mv6 som du ikke får på 2,5 orginalt(såklart avhengig av hva slags utstyrspakke som ble kjøpt orginalt....) Siter Omega MV6 Rekord 2000 Berlina Ascona c cc 1,6 Rekord 2.2i CD solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Januar 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2009 billigere og lettere og bare få byttet over til en 3.0 da. hvis du skulle kjøre i stykker v6ern din, har jeg snart en godt x25xe uten problemer som går godt snart på pall her hjemme. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Januar 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2009 bare lurte av nyskjerrig. vet noen hvor mye man kan hente ut av å slipe ned toppen litt, og litt porting av en x25xe? Siter http://www.bilforumet.no/omega/218055-teigland-s-omega-b-stv-liten-update-s-7-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Januar 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2009 Sett inn 3L kammer så gjør det litt også Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Januar 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2009 okei bare det at plansliping og lett porting kan jeg gjøre gratis på skolen, hvis jeg først åpner det(orker å stresse med alle cam'ene og alt styret nedi der) så kan det hende jeg gjør det samt å slipe ventilene og sette på alle nye pakninger fra toppakningen og opp. cam'ene må jeg få tak i løst. regnes ikke som "skole-relatert".. Siter http://www.bilforumet.no/omega/218055-teigland-s-omega-b-stv-liten-update-s-7-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FantIkkeNick Skrevet Januar 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2009 okei bare det at plansliping og lett porting kan jeg gjøre gratis på skolen, hvis jeg først åpner det(orker å stresse med alle cam'ene og alt styret nedi der) så kan det hende jeg gjør det samt å slipe ventilene og sette på alle nye pakninger fra toppakningen og opp. cam'ene må jeg få tak i løst. regnes ikke som "skole-relatert".. For all del skal du av med toppene så ta ut hele motoren først... sparer deg for ekstremt mye tid, mye olling (altså stress/frustrasjon o.s.v). Nettopp hatt av begge på min uten å ta ut motor å det var noe av det jævligste jeg har gjort noen gang. Trangt å jævli å ting lå i veien spesielt på høyre siden (hvis du står mot motor) som servoslanger, masse ledninger, peilepinnen og egr røyra fra eksosen o.s.v... Å husk tar du av reima på V6'erene så BØR du bruke spesialverktøyet for å montere den igjen. Er 3 strammehjul på v6'erene... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Januar 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2009 spessialverktøy for å stramme reg reima? for no irriterende saker. men får nok ikke LOV av læreren min å ta ut motoren uten grunn av læreren. men som sagt får se om jeg åpner noe på den. går så fint så blir litt redd for å røre:O hehe Siter http://www.bilforumet.no/omega/218055-teigland-s-omega-b-stv-liten-update-s-7-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.