Gå til innhold

x25xe-x30xe

Ranger emnet

Teigland

Anbefalte innlegg

Så vidt jeg har klart å lese meg til er x30xe en oppborra x25xe motor med da større stempel og lengre slaglengde, vet noen om dette stemmer? og vil man da i essens kunne ta en x25xe blokk og borre opp sylindrene og sette på ny veiv og stempler og voila ha en x30xe motor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei bare det at plansliping og lett porting kan jeg gjøre gratis på skolen, hvis jeg først åpner det(orker å stresse med alle cam'ene og alt styret nedi der) så kan det hende jeg gjør det samt å slipe ventilene og sette på alle nye pakninger fra toppakningen og opp. cam'ene må jeg få tak i løst. regnes ikke som "skole-relatert"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei bare det at plansliping og lett porting kan jeg gjøre gratis på skolen, hvis jeg først åpner det(orker å stresse med alle cam'ene og alt styret nedi der) så kan det hende jeg gjør det samt å slipe ventilene og sette på alle nye pakninger fra toppakningen og opp. cam'ene må jeg få tak i løst. regnes ikke som "skole-relatert"..

For all del skal du av med toppene så ta ut hele motoren først... sparer deg for ekstremt mye tid, mye olling (altså stress/frustrasjon o.s.v). Nettopp hatt av begge på min uten å ta ut motor å det var noe av det jævligste jeg har gjort noen gang. Trangt å jævli å ting lå i veien spesielt på høyre siden (hvis du står mot motor) som servoslanger, masse ledninger, peilepinnen og egr røyra fra eksosen o.s.v... Å husk tar du av reima på V6'erene så BØR du bruke spesialverktøyet for å montere den igjen. Er 3 strammehjul på v6'erene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spessialverktøy for å stramme reg reima? for no irriterende saker.

men får nok ikke LOV av læreren min å ta ut motoren uten grunn av læreren. men som sagt får se om jeg åpner noe på den. går så fint så blir litt redd for å røre:O hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider