Gå til innhold

Import av delebil - What to do?

Ranger emnet

Hansy

Anbefalte innlegg

Har noen ambisjoner om å hente en delebil fra sverige..

Hva må gjøres ved import av delebil, betale bilen, kjøre over tolla,og hjem, eller må man innom den norske stat å betale noen usle kroner for å få den inn?

Er vel kun moms man må betale,eller?

Er snakk om en bil som skal stå uten skilt, og aldri bli registrert..

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen ambisjoner om å hente en delebil fra sverige..

Hva må gjøres ved import av delebil, betale bilen, kjøre over tolla,og hjem, eller må man innom den norske stat å betale noen usle kroner for å få den inn?

Er vel kun moms man må betale,eller?

Er snakk om en bil som skal stå uten skilt, og aldri bli registrert..

har tenkt litt på dette selv, har ikke fått sjekket opp noe enda, men toll og moms er nok det eneste man må betale tror jeg, hvis man må betale moms i det heletatt

[ ]1989 BMW E30 325i Sedan

[X]1988 BMW E30 320i Cabriolet(VRAK)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regeleverket er vel slik at: Man skal betale moms av kjøpesummen. Skal bilen brukes til deler er det ikke toll eller avgifter. Om man blir vinket inn til kontroll og ikke har stoppet for å betale moms blir det dyrt men man må da velge selv. God tur

Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om man kjøper en bil som er identisk med den man har? Skru av skiltene,ta med vognkort til sverige, kjøpe bil, og skru på skilter. Kan politiet begynne å sjekke chassinummer, og slikt? Jeg har aldri opplevd det..

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle de ikke kunne det?

Blir dette oppdaget har du ikke bare sak på å ha kjørt igjennom en svensk bil uten å betale moms, men også dokumentforfalskning. Det er dumt.

Ett minutt for "sent" ute - typisk :D

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer arbeid blir da å bytte over de delene som rammenr er rissa inn i... (borre ut sveisepunkter på kanaler f.eks, og bytte over);) Dumt om man blir tatt, men veldig økonomisk bra om man ikke blir det, hehe... Har ingen dårlige følelser om å "snyte" staten for penger ang bil ass.... Men delebil er vel rett fram, bare husk å kreve tilbake svensk moms om du handler derfra :D

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du ikke har noe problem med å lure staten for penger; bytter du om chassisnummere fra en norsk bil over på en strøken, svensk delebil, har du da samvittighet til å selge bilen til en godtroende kar som en gang kan få et problem med din gjerrighet?

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du ikke har noe problem med å lure staten for penger; bytter du om chassisnummere fra en norsk bil over på en strøken, svensk delebil, har du da samvittighet til å selge bilen til en godtroende kar som en gang kan få et problem med din gjerrighet?

Eirik

Jepp, men kommer til å opplyse vedkommende om det i såfall.. Jeg driver uansett ikke med sånn, "salg" av bil, eller hva det heter? :titties: Bare kjøper jeg :D

Du syns kanskje det bare er fint å betale f.eks 2 ganger innkjøpssum i bare avgifter om du skulle handle en bil?

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du syns kanskje det bare er fint å betale f.eks 2 ganger innkjøpssum i bare avgifter om du skulle handle en bil?

Nei, men jeg hadde blitt pissed hvis jeg hadde kjøpt en bil til standard pris som viste seg å være en annen bil.. Er alltid en viss sjanse for det når en slik bil er i omløp. Hvis du visste at du var siste eier er det for min del greit, men får man et godt tilbud er det nok vanskelig å si nei.. Og selv om du er ærlig med nye selger er det ikke sikkert ærligheten fortsetter nedover rekka av eiere.

Hehe, salg ja, hva er det for noe? Skulle hatt unlimited plass og penger :(

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg hadde blitt pissed hvis jeg hadde kjøpt en bil til standard pris som viste seg å være en annen bil.. Er alltid en viss sjanse for det når en slik bil er i omløp. Hvis du visste at du var siste eier er det for min del greit, men får man et godt tilbud er det nok vanskelig å si nei.. Og selv om du er ærlig med nye selger er det ikke sikkert ærligheten fortsetter nedover rekka av eiere.

Hehe, salg ja, hva er det for noe? Skulle hatt unlimited plass og penger :(

Eirik

Nei, sant, hadde sikkert hugd bil, da det uansett ikke ville vært en ny dyr en ;) (Omega 3.2 MV6 f.eks) Eller bare handla et billig skall i norge, og satt alt over fra en importbil ;) Litt mer arbeid det da.

Ja, plass er ikke alltid like greit å finne :klovn: Dyrt blir det fort og.....

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det so er så ille her. Sveise over ID fra delebil. HVa skal denne bilen koste i Sv ? Det er 25 % MvA. Og det gjelder beløpet på kvitering. Rive løs div ledninger så driten ikke kan starte. Rote den til innvendig. Løsne seter og legge dem opp ned. Da godtar de liten sum på kvitering. Tar du turen som en liten ferie, Slipper du mva på frakt. Si 8500,- på kvitering. Det blir 2125 i MVA. Ingen andre avgifter på deler / delebil.

Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider