Gå til innhold

orginal fjører til utlåns?

Ranger emnet

Elanzer

Anbefalte innlegg

er vel ikke noen runt stavanger - egersund som har noen orginal fjører til utlåns ? EU-kontrol er noe drit, og eg har ikke senkesettet i vognkortet og har heller ikke justert hjulstilingen med senkesettet, så hjulvinklene er litt feil etter norsk lov osv...

så, er det noen som har 4stk orginal fjører til utlåns en uke eller noe ? :)

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
Originally posted by elanzer

er vel ikke noen runt stavanger - egersund som har noen orginal fjører til utlåns ? EU-kontrol er noe drit, og eg har ikke senkesettet i vognkortet og har heller ikke justert hjulstilingen med senkesettet, så hjulvinklene er litt feil etter norsk lov osv...

så, er det noen som har 4stk orginal fjører til utlåns en uke eller noe ? :)

Senkesettet er ikke et forbudt produkt. Skaffer du TÜV papirer på senkesettet, så er det ikke noe problem. Da gir de som utfører kontrollen beskjed til Biltilsynet om dette, og da fører de det inn i et nytt vognkort på bilen. Så sendes den i posten til deg.

Når det gjelder vinklene og hjulstillingene, så omfattes dette ikke av en EU-kontroll.

Så dermed kan jeg ikke skjønne ditt behov for å låne originalfjører. Lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter hva eg har fått med meg i det siste så inkluderer hjulstilingskontrol i EU-kontrolen, hvis denne ikke er ok, så er det en case, man må også ha hjulstillings kontrol nå for å få senkesettet i vognkortet, etter hva eg har hørt, det var forholdsviss nytt sa han

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
Originally posted by elanzer

etter hva eg har fått med meg i det siste så inkluderer hjulstilingskontrol i EU-kontrolen, hvis denne ikke er ok, så er det en case, man må også ha hjulstillings kontrol nå for å få senkesettet i vognkortet, etter hva eg har hørt, det var forholdsviss nytt sa han

Godkjente min for ca 3 mnd siden og da var det iallefall ikke noe tillegg på lista... Bare den vanlige skjekken... Har ikke hørt noe annet etter det men.... ikke godt å si..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på biltilsynet for en par uker siden og fikk godkjent senkesettet mitt. Var ikke nødvendig å framlegge papirer på at jeg hadde tatt forstillingskontroll etter å ha skiftet fjærer. Selvfølgelig har jeg justert forstillinga, 17" lissene på bilen min er ikke akkurat gratis..

Uansett, hvis du trenger papirer til senkesettet ditt kan jeg kanskje hjelpe deg. Måtte kjøpe mine fra Hellanor, men fant etter noen dager ut at det er mange andre rundt om i landet som er mer serviceinstilte enn dem, og som gjør det gratis for deg.

Volvo V70 D5 Premium 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som tidligere diskutert her på forumet tror jeg dette er svært forskjellig fra biltilsyn til biltilsyn.

for å få godkjent senkesett HER i området må måtte jeg ha PAPIRER på følgende:

* TUV papir til senkesettet

* 4-hjuls kontroll (hvor hjulvinklene var innenfor lovlige verdier)

* Justert lys

* Justert lastavhengig bremseventil (på biler som har det)

* Minst 11cm bakkeklaring fra laveste punkt på bilen

Fikk en liste av dem hvor det stod alt som måtte ordnes. Men som sagt, dette er her, håper ikke alle har det fullt SÅ tungvint =)

lykke til med EU-kontrollen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
Originally posted by sharpie

* Minst 11cm bakkeklaring fra laveste punkt på bilen

DA begynner de å bli bra pirkete synes nå jeg da... :rolleyes: Glad jeg ikke bor der du bor.... Fikk godkjent mitt 60mm uten noe problem og skrevet inn i vognkortet... Kort tid etterpå lå justerbart senkesett på posten og ventet.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider