Gå til innhold

2006mod 1,9tdi eller 2,0tdi

Ranger emnet

stianb

Anbefalte innlegg

Hei!

Har lite erfaring med diesel generelt. Eneste jeg har erfaring med er en 1,9 a3 som var akkuratt passe sprek nok for meg. Er ikke så kravstor. Er mere komforttypen. Derfor lurer jeg på:

Står mellom to biler nå.

Begge er Passat stv 2006. Sport(line).

Bil.1: 111.000km. 2,0tdi.140

Bil.2: 98.000km. 1,9tdi 105 m/ diverse comfortutstyr som ryggesensor oppvarma speil osv. (bruker bilen spes mye på vintern).

Er det stor forskjell på 1,9 og 2,0 på passat stv? Er det såpass at jeg bør ofre noen komfortdetaljer for å få 2,0? Bruker bilen mye til både by- og langkjøring.

Og hva vil Sport(line) si? Det står ikke noe mer beskrevet om det enn i overskriften. Eksteriørt eller interiørt?

På forhånd takk! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er det stor forskjell på 1,9 og 2,0 på passat stv? Er det såpass at jeg bør ofre noen komfortdetaljer for å få 2,0? Bruker bilen mye til både by- og langkjøring.

Og hva vil Sport(line) si? Det står ikke noe mer beskrevet om det enn i overskriften. Eksteriørt eller interiørt?

På forhånd takk! :-)

Hei,

Lurte også litt på dette. Er det forskjell på forbruket på disse to diselmotorene 1.9(105) og 2.0(140) tro? 1.9 er vel beskrevet med 0.5 l/m på blandet kjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Hvis du som du sier er mer av komfort typen ville nok jeg å gått for 1.9 isteden og fått litt mer utstyr. Har selv kjørt 1.9 tdi passat i 5 år nå(har nå en helt ny 105hk) og de fungerer helt utmerket. Og jeg kjører MYE. 2.0 er jo seff en god del sprekere, men trenger man ikke så mye power holder 1.9 i lange baner.. :)

VW Passat 1.9tdi 2009mod

Peugeot 406 1.8 stv 2000mod

VW Golf Gti 8v 95mod - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider