Gå til innhold

Teigland's Omega B stvTouchup. Stivere fjører uten senk'?

Ranger emnet

Teigland

Anbefalte innlegg

• Svar 174
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

På høy tid med noen bilder:

luftfilter på plass:

DSCN0567.jpg

DSCN0568.jpg

Hjulageret så ikke direkte pent ut når jeg dro av navet, heller ikke helt:

DSCN0571.jpg

Måtte på Honda (skodvedt) og låne verktøy som skolen ikke hadde:

DSCN0572.jpg

Nytt på plass:

DSCN0580.jpg

Fått lekt litt med lyktene da:

Ny pære for å få sprekte sprederen til å lyse og trudde jeg kjøpte blå biltema pære til park lys men var grønn.. fortsatt kul når bilen er grønn da:

DSCN0585.jpg

Har i tilleg Biltema "Mega Blue" (xenonlook) pærer i nær (55w) og fjærn(100w)

Å få inn navet uten spessialverktøy viser seg å være så håpløst at jeg har nesten tatt ut hele bærearmen (skulle ha gjort det med en gang!!!) for å få pressa det inn uten å ødelegge lageret.. kommer nok ut i morra, og så får vi håpe den er inne også.. når den er inne med nav og drivakselsflanke er satt på så er resten av monteringa 30 min jobb max.

Har vist seg å være lite glad i å bli skrudd på hittil..:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bilen satt helt sammen igjen.. alt gikk bare i dag.. måtte ha ut bærearmen, men bortsett fra all avleiringa og drit i håret gikk alt som på skinner. til og med fått tatt en liten vask og kattevask av motoren. bilder kommer i løpet av helga da kameraet lå hjemme. bilen er nå hjemme igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halogenpærer Mega Blue.

2 stk. 12 V. Lyskasterpærer med blått glass som gir et ekstremt hvitt lys. Kun E-merkede (1) halogenpærer er godkjent for standardkjøring.

Såvidt jeg husker så står det E merka på pakken til disse ?

Men uansett ingen som tar deg for å bruke dem...

Skifta mine i nærlys og grøftelys, glemte selvfølgelig langlysa (bruker jo aldri sånt) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, vel gir meg jeg hehe, bruker dem nå jeg ivertfall, men sjeldent jeg kjører med annet enn grøft og "park" uansett. Tok jo bare 2 måneder før jeg orka justere nærlyset og fjærnlyset etter å ha skifta lyktene hehe ;P fant ut her en dag når jeg måtte bruke dem at dem lyste jo opp skilta som sto over gangbruer og slikt så da var det på tide og justere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant det, men har dioder imellom angeleyesa som lyser opp endel, altså ikke på veien... men når du kommer forfra og ser dem så ser du bare ett vidt brett lys som kan minne om "vanlig" pære (litt vel blå).

Kjørt gjennomsentrum i helgene (hvor det vanligvis er politi) og kjørt forbi utallige politibiler + kontroller uten at dem har stoppa meg. Kan være ren flaks, eller at dem ikke gidder eller pga diodene at dem ikke har stoppa meg pga dette.

Ble stoppa med engang når jeg kjørte en Astra H med grøftelys og park på kveldstid. "må skru av grøftelys og ta på nærlys" så lekte jeg litt teit og spurte om det ikke var lovlig med 1 sett lys, altså grøft og park eller nærlys. Så fikk jeg bare svar nei det var avhengig av hvor mørkt det var ute.

Bilde0023.jpg

Ser det litt der, veldig lyst inne, men du ser diodene imidten der og ser lyset i lykte"glasset/plastikken" og de viser mye bedre i mørket.

Sånn som her:

DSC00838.JPG

Ødelegger seff for angeleyesa, ser ikke dem så godt... men har rett å slett ikke gidda å koble dem ut enda. Men skulle fått gjort det. Men kontaktene festa jeg seff under lykta så må jo ut med hele lykta for å komme til hehe.

Endret av FantIkkeNick
Lenke til kommentar
Del på andre sider