Gå til innhold

Teigland's Omega B stvTouchup. Stivere fjører uten senk'?

Ranger emnet

Teigland

Anbefalte innlegg

planlegger å bare ta ledningen fra orginal høytaler og koble på nye. tenkte å få noen i samme diam. så det meste jeg evt. må gjøre i døra er å file litt og borre nye skruehull og evt skøte ledningene litt. regner med at dette blir relativt plankekjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 174
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

planlegger å bare ta ledningen fra orginal høytaler og koble på nye. tenkte å få noen i samme diam. så det meste jeg evt. må gjøre i døra er å file litt og borre nye skruehull og evt skøte ledningene litt. regner med at dette blir relativt plankekjøring.

Slipper og borre nye skruehull... Du kan få tak i nye avstands"skiver" og sette de nye høytalerne i. Eventuelt så kan du gjør slik jeg gjorde å skjære ut de gamle høytalerne. Altså elementet også bruke den forige "avstandsskiva", bare lime den nye høytaleren på den. (Gjorde det framme siden de "avstandsskivene" jeg fikk med, var likens dem som orginal elementa sto i) Når du tar av dørtrekket ser du høytaleren er bygd litt ut pga den ikke skal ta i vindusheisen... så hvis du smetter dem i uten den utbygginga så får du ikke vinduet helt ned.

På førersiden hvis du skal klippe ledninga til høytaleren å koble på nye så bør du være forsiktig, kan skaffe deg fargen på ledningene til høytalerne, men på førersiden foran så er det mer enn 1 blå ledning så første gang tok jeg feil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker å ta ledningen direkte fra elementet. er bare 2 ledninger inn på elementet.en + og en -. og verste som skjer om du snur disse er at de blir fasevendt. altså drar inn i stede for ut f.eks.. men ideelt sett skal ene siden i en bil være fasevendt for at de ikke skal spille "mot" hverandre når de står slik de gjør i omegaen.

men nå var det diameteren jeg lurte på for å finne ut hva jeg skal finne meg av komponenter. å koble dem opp er ikke så vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originalt spelar vel bra nok:) En bra cd speler, noken 6x9a og ei basskasse helder då lenge vel?

14 år gammel KASETTspiller er elendig. 6x9 blir uaktuelt å montere da eneste stedene det er å montere høytalere i bilen er dører (har STV jeg) testa som sagt med en Sony X-plod og lyden ble 2-3 ganger bedre:O

6,5 org, da får vi fint til noe feste på 6" elementer da:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider