Gå til innhold

Teigland's Omega B stvTouchup. Stivere fjører uten senk'?

Ranger emnet

Teigland

Anbefalte innlegg

• Svar 174
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

trenger ein en ekstra forsterker for å drive det compsettet?

Ja, mtx anbefaler min 75w rms vil anbefale min 100w rms for å få mer nytte av de. Husk at det er alltid bedre med en overdimisjonert forsterker enn å kjøre de med min anbefalte forsterker. Du vil få bedre lyd med en stor istede for min anbefalt forsterker. Det er heller ikke godt nok med en biltema forsterker på 500w den lever ikke like mye strøm som f.eks en mtx forsterker på 100w rms. Kjøp sikkelig forsterker.

Kan self kjøre de på spilleren men da kan du heller bare kjøpe deg noen til 500-600kr som du kan drive. De vil bli ødelagt etter en stund ved å kjøre de på spiller.

Endret av Omega b

95 Omega b 2.0 16v

00 Audi A4 2.5tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil nok ikke nødvendigvis ødelegge høytalerne ved å koble dem til spilleren hvis du klarer å holde deg og ikke spille mer enn forsterkeren i spilleren klarer.. Men dette er jo som regel ikke all verden, og da det begynner å klippe skjer det fort ja! Så enig i at du bør kjøpe deg en ordentlig forsterker i alle fall. Og for all del, ikke se på max watt! Det har ingenting å si i praksis... Se på RMS, og hvis det er til subbere, sjekk hvor lav motstand forsterkeren takler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har litt trøbbel med låsene. førersiden funker helt 100% mens passasjersiden og bag luka ville ikke nøkkelen la seg vri om(sentral-lås funker 100%) noen erfaringer med dette?

fylte dem med WD40 før jeg skulle ut i utplasering og har ikke prøvd dem siden men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde det bare på slutten av skoledagen rett før jeg gikk hjem. hadde da bare wd40 for hånden siden læreren vår skal være så effektiv så vi ikke vet hvor det vi trenger er!

men det du sa om å vri om nøkkelen, går ikke.. den var ikke mulig å vri om. så håpet wd40 skulle løsne den litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk noen ting til bilen i dag:D

DSC07050.jpg

(mobil kamera:S)

Ny Alpine spiller med ISO adapter, nye skilter og en varmeventil jeg ikke har bilde av.

Monteres på tirsdag i skoletia:)

Da mangler jeg kun høyre spreder, dørstopper på førerside, dørlist, hjul-lager og litt småflekking av microrust så er jeg sånn ca i mål med å få bilen klar til 18 års dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk stukket inn til bilen i ett friminutt i dag og ordna noen småting:

DSC07051.jpg

Ny Headunit:D MYYYE bedre.. men TRANGT med ledningene:O

DSC07052.jpg

Prøvd skiltene på med dobbeltsidig teip. mangler holder foreleby. men kommer skikkelig montering snart.

Fikk også fixa varmeventilen (bytta) og de til baksetet.. der var sideveis rettningen trykt inn oppdaga en i klassen, men fikk det på plass. den gamle som ser helt ødelagt ut på bilde på s. 2 fikk vi nesten fixet, mangler bare en sånn finne. så da har jeg reserve. så da begynner jeg å få orden på interiøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det dags for å bytte slarkete hjul-lager bak. håpet å få gjort dette på en skoledag men bilen likte ikke så godt at noe skulle gjøres på undersiden og strittet godt imot:S

Første jeg oppdaga var knekt fjær bak på venstresia (første gang jeg ikke har sett unnenifra på bilen mens den har vert jekka) alltid stusset over litt lav bil, og nå fant jeg ut hvorfor:S

DSCN0562.jpg så om noen har en org fjær de ikke trenger, hyl ut!

Så var det dags for litt skruing, og på pluss siden var bremsene helt fine:D

DSCN0563.jpg

og 4 drivakslingsbolter gikk greit av, her utført av min gode venn:

DSCN0565.jpg

Men så skulle 2 bolter vise seg å være veldig glad i å sitte der de sitter, OG lite glad i 8mm umbrakoen som egentlig skal løsne dem:

DSCN0564.jpg

Eksempel på rund drittbolt!

Noen som vet om jeg kan erstatte disse med en hvilken som helst standard bolt med samme gjenger? eller må jeg kjøpe spessielle bolter?

planen om å ha bilen klar til helgen ble hvertfall spolert:S

Endret av Teigland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe du har faktisk samme farge som min :) (ser det gjerne ikke så lett på mine bilder, veeeeeeldig skitten bil :P)

Ute på hjulet så tror jeg det ikke skulle gjøre noe særlig å skifte 2 bolter med noen andre... Tror heller det hadde gjort noe på mellomaksling isåfall... men minimalt tror jeg... skulle vært noen ganske massive/tunge bolter for at man skulle merke noe (såvidt jeg vet)... Men ville hvertfall ha skrudd dem i motsatt side av hverandre... så du ikke får dem rett vedsiden av hverandre.

Men stresser du med å få dem utav ? prøvd å slå i en torx ett par hakk større ? og lufttrekker seff... er litt større sjangs for å runde av slike bolter for hånd enn med lufttrekker, da lufttrekkeren gir "ett lite sjokk"... Bruker ALLTID lufttrekker på umbraco/torx skruer på drivakslinger, da disse setter seg som regel og prøver du forhånd så runder du dem lett av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått løs boltene.. måte ta den ene med hammer og meisel, mens den andre satt så jævlig at jeg måtte kutta v hodet, ta av drivakslingen, varme opp med sveiseapparat og skru ut med whise-grip tang. Tror jeg kan stjele noen nye bolter fra en omega A som står på skolen, da denne skal på dynga til sommern igjen. Noen som vet om de er like?

Er ingen som har en orginal STV fjær bak til overs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider