Gå til innhold

Sette inn bilstereo i Swift 1996/7 modell.

Ranger emnet

reedhelvet

Anbefalte innlegg

Har støtt på et par problemer her som jeg håper et par sjeler kan hjelpe meg med :)

Dette er da min første bil, og det er en bil som har blitt brukt av mine besteforeldre. Da de kjøpte den sa de neitakk til alt av ekstrautstyr, dermed også høyttalere og spiller (-tror- jeg).

Kjøpte 2x12 sub, Sony CDX-GT121 spiller og et kabelsett fra bilradiospes.no

Fikk en kompis til å komme for å legge kabler osv til subben, og alt det gikk fint. Men da vi åpner dekslet hvor spilleren skal settes inn ser vi at det såklart ikke ligger no spesielt med kabler der. Det eneste som ligger der inne er en kabel som ikke akkurat passa med spillern. Så skal stikke på mekonomen og kjøpe en adapter i morgen. Men jeg lurer på om det er sannsynlig at det ligger noe form for høyttalere inne i bilen? Ved hver side av baksetene er det to "firkanter" med rister på, som kan virke som høyttalere, eller i hvertfall der hvor jeg kan plassere noen. Men de er ikke særlig store. Hvilke høyttalere vil passe der inne? Har også sett diverse andre speaker-lignende ting rundt om kring i bilen, men har egentlig konkludert med at det må være luft osv. Fins det noen der ute som har gode tips om hvor jeg skal kjøpe, og hvilke høyttalere jeg må kjøpe ?

Beklager for en lang tråd, munndiaré.

På forhånd takk :- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 4 months later...

Lag en ny Hattehylle. Ta en mdfplate ca 6mm skjær den til så den blir lik den gamle i størrelse. Fest en list under plata for å stive den av, den skal være mot bakseteryggen mellom festene til hatthylla. Sru inn store skruer i enden av lista la di stå ut så di passer inn i gropene til hengslene. skjær av hodene av skruene. Nå kan du kjøpe høytalere som du har lyst på og skjære hull til di. Så trenger du stoff til å kle plata finn noe som passer med resten av bilen. Ta vare på den gamle hatthylla så setter du den inn igjen når du skal selge bilen.

Foran er det trang plass så pass på at mangnetene på di nye høytalerne ikke er for store diameteren er 4" (10cm) på høytaleren

Lenke til kommentar
Del på andre sider