kaldheim Skrevet Januar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2009 Hei, Har nå fått ett litt kinkey problem med min 91' Volvo 944 med B230FB motor, etter å ha kjørt bilen til skolen uten problemer kommer jeg etter noen timers skoledag ned på parkeringsplassen til en bil som nekter å starte. Bilen chinner helt fint men det er ikke antydning til tenning, etter å ha slept bilen hjem begynner jeg å feilsøke. Bensinpumpen går. Pluggene gløder ikke (har også prøvd å bytte de) Sjekket sikringer (men ikke testet de), Målt alle tenningkablene (eller hva de heter går fra coil>fordeler>plugghetter) fikk da 1400-1500ohms motstand på disse, stemmer ikke det? Prøvd med en annen Coil, uten resultat (prøvde å måle spenning mellom pluss og minus på coilen men da fikk jeg ikke noe resultat, selv om jeg chinnet) Byttet tenningsmodul uten resultat Målt svinghjulsføleren, denne var ok. Har også lagt merke til at lyden blir litt merkelig når en av pluggene er ute, har dette noe å si? Så jeg lurte da på om det er noen smartinger her som kan mye og har noen tips til hva som kan være problemet mitt. _________________ Siter Gjør som Ford, kjøp Volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg