Gå til innhold

Alpine VS VIBE

Ranger emnet


superb09

Anbefalte innlegg

har i bilen min nå en alpine type-r 10". men elementet står snud i kassen med magneten ut. http://bilstereospesialisten.no/storefront.php?pid=572

 

dette resulterer i at elementet lager mye ulyder. alltså det høres ut som om det er noe løst inni d.

 

subben står i en 11 liter lukket kasse.

 

mitt spørsmål er da om det vil løne seg og bytte til en vibe blackair II+ http://www.mamut.net/kickstart/subdet74.htm

 

noen som har erfering med dette?

 

spiller viben bedre eller dårligere enn alpine i denne kassen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

poenget er av jeg ikke har mulighet til og bygge større kasse inni den kassen jeg allerede har. subben skall også kun spille di harde slagene. siden min subzero 12 spiller den dype delen.

vibe 10" er vell egentli ikke nlo dårligere ellement. men alpinen bråker mye, det jeg lurer på er om viben vil spille dåligere eller om den vil spille på linje med alpinen bare med mindre støy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

poenget er av jeg ikke har mulighet til og bygge større kasse inni den kassen jeg allerede har. subben skall også kun spille di harde slagene. siden min subzero 12 spiller den dype delen.

vibe 10" er vell egentli ikke nlo dårligere ellement. men alpinen bråker mye, det jeg lurer på er om viben vil spille dåligere eller om den vil spille på linje med alpinen bare med mindre støy

 

Du har vel ikke akkurat forstått hvordan ting virker. Du trenger ikke 2 forskjellige basselementer for å spille "riktig".

 

Du har en 10" i tilegg, fordi 12" er ikke kjapp nok?

 

Denne myten tar nok aldri slutt desverreu :(

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda. men kan jo ta d fra bynnelsen av. kassen er bygget helt nøyaktig etter målene som elementet skall ha. å forsterkeren er på 1800w max i forhold til elementet som er 2000w max. så forsterkeren kunne vært litt større. men skall holde i massevis.

 

subzeroen spiller no helt sykt på di lave partiene men den klaere ikke puncha. har prøvd og justere men det blir ikke nokk.

 

så da bygget jeg en kasse til inni kasse. som du ser på bilde. den ble så liten pga at der rett og slett ikke er mere plass. og at jeg ikke orker og bygge allt på nytt igjenn.

 

kassen skall vell strengt talt holde også nor jeg ikke er ute etter den dype bassen fra dette elementet

 

så egentli er spørsmålet enkelt og greit om viben er på høyde med type-R.

 

for den type-r bråker no jævli. lurer på om det er feil på elementet.

 

047.jpg

 

lkjh.jpg

 

016.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bråker det no jævli så er det noe galt, enkelt og greit.

 

Men det er ingen tvil om at man må regne med mekaniske lyder når man monterer subber med magneten ut.

 

Og hvis ikke den ene subben klarer dypbassen og punchen så ville jeg kasta den ut av bilen, da er den jo ikke verdt prisen.

 

Enhver sub har i stor grad mulighet til å spille både dypbass og samtidig ha den "raske" bassen som du søker etter.

Men det avhenger av at subkassen er bygget riktig.

 

Type R'en er helt klart en bedre sub enn Vibe'en.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår