Gå til innhold

Grand Voyager

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer nå å kjøpe en Chrysler Grand Voyager.

Har sett meg ut ett par stykken jeg er intr. i.

Ene er 96 mod 3.3 aut bensin. En er 98 mod, diesel 2,4 visst jeg ikke husker feil.

Det jeg lurer på er disse bilene greie biler? Er det visse deler som pleier å ryke lett på dissa`? Servicene er fullt opp 100%, å de skal være i god stand. men har aldri fått noen erfaring fra chrysler generelt.

Venter barn nå så vil gjerne ha en bil med god plass så falt for denne.

På forhånd takk for svar å innspill! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer nå å kjøpe en Chrysler Grand Voyager.

Har sett meg ut ett par stykken jeg er intr. i.

Ene er 96 mod 3.3 aut bensin. En er 98 mod, diesel 2,4 visst jeg ikke husker feil.

Det jeg lurer på er disse bilene greie biler? Er det visse deler som pleier å ryke lett på dissa`? Servicene er fullt opp 100%, å de skal være i god stand. men har aldri fått noen erfaring fra chrysler generelt.

Venter barn nå så vil gjerne ha en bil med god plass så falt for denne.

På forhånd takk for svar å innspill! :)

3,3 V6 m automat er jo veldig behagelig i disse bilene,og passer bra til bilens størrelse.Helt klar mitt valg. Men ville da valgt en litt nyere modell,96 var første året med dette karosseriet.

Motorene har stort sett fungert bra,har vært noen girkasseskift/rep,men dette har jo også mye med hvordan bilen er fulgt opp og behandlet. Om bilen med 3,3 har hengerfeste,ville jeg sjekket bilens historikk med tanke på automaten. Ryker denne er det en kostnad på ca 30 000,- med deler og arbeid.

Dieselutgaven er en 2,5 liter,italiensk motor,sjekk at det virkelig er en 98 og ikke en 97 som er regget i 98,dette med tanke på motorens register,96-97 har kjede,som har hatt en tendens til å ryke,blitt noe bedre kjeder nå,98 mod har drev,og mer eller mindre ingen problemer med registeret.

Er service fulgt opp på 96-97 så dekkes ofte kjedene på garanti,så lenge det blir utført oljeskift som er registrert i Chryslers system og at oljetrykk er i orden,men ved registerhavari har vi noen ganger sett at det blir problemer med oljetrykket,garantien på kjedet gjelder da ikke før dette er utbedret.

Slitte støtstenger og vippearmer til ventilene kan også være et problem,men veldig lite på 98-

Eller er det slitedeler som bremser og kuleledd det går mest i,men det kan du få på alle biler.

Har du bilnr på disse bilene,så kan du sende meg en PM,så kan jeg sjekke historikk. :)

2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT,

1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html

"Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider