Gå til innhold

Gokjennings problemer.

Ranger emnet

Buøyvolvo

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har hatt godkjenningsproblemer på min 242L 1979 med b230fk 1996mod.

Jeg tengte jeg skulle si ifra viss det er flerre som har planer om og godkjenne ny motor i sin bil.

Biltilsynnet har funnet ut at de skal ha dukumentasjon på hvor motor kommer fra. (ingen unntak) Nytt 2009.'

GRUNN, er att de skal få inn mva på alle motorer og biler som kommer over grensa ufortollet..

Hull i hue spør du meg. ikke alle motorer går ann og spore..

OLD VOLVO`S NEVER DIE, tHEY ONLY GO FASTER......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idiot-opplegg. Er jo ikke tollvesenet du viser bilen til akkurat. Men om det er sånn det skal være så skal de jaggu få vise meg den paragrafen ja. Ring til veidirektoratet sentralt å spør hva faen de holder på med. Er jo fåtallet som har dok på hvilken bil motoren sto i.

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud. Mange som handler brukt motor som det er umulig å fremskaffe historie på da. Faen ta staten altså.

Det der er bare tull!! Blir så inn i svarteste forbannet. De finner på egne regler og vi har ingen verdens ting vi skulle sagt. Alltid VI som må bevise at vi ikke jukser.

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staten tjener ikke noe på veteranbiler som brukes daglig,- derfor stikker myndighetene kjepper i hjulene for de som ønsker holde liv i disse bilene, desverre......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om jeg har ei b230-blokk jeg tok ut av en vrakbil jeg vraka for 3 år siden, å fikk tak i en b230fk-delemotor som jeg bygde opp igjen på b230-blokka jeg tok ut av vrakbilen?

Går jo aldri an å bevise noe sånt vel.. Er jo få som tar med seg alt av papirer på en bil når man tar ut motor og bygger opp/selger videre..

Idiotregel..! :|

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider