Gå til innhold

Gokjennings problemer.

Ranger emnet

Buøyvolvo

Anbefalte innlegg

Der er ikke egne avgifter på brukte bildeler, men det skal betales 25%moms på varer du selv kjøper i utlandet med verdi over 3000,- dersom man er på dagstur. 5 eller 6000 dersom du er i utlandet lenger enn 24timer. På varer som sendes inn i landet er vel grensa på latterlige 200,-. Mulig det finnes noen andre særregler, bare å høre med tollvesenet.

En skriftlig søknad hvor dette ikke nevnes fritar deg ikke fra denne paragrafen. Alle må følge lover og regler uansett.

Hvis det ikke finnes noe register hos Volvo på dette er jo denne regelen helt ubetydelig. Å fikse er "kvittering" er jo rimelig lett.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skrev ikke inn motornr i vognkortet mitt vertfall.

jore d i mitt, men så må man huske på at denne regel var noe dem visstnåkk skulle ha begynt med i 09....

lillebo regler, praktisk umulig og i d hele tatt skru bil snart:S

Mvh Sølve Mortveit

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sto ikke noe om dette pisset i mitt svar i allefall.

Ok, latterlig regel er det uansett. Hvis jeg søker om å få bygget om noe, og de gir meg kriterier for å få det godkjent så følger jeg disse. De kan hoppe å komme med noe ekstra dill... Men som folk sier, er jo bare å få laget en kvittering det. :P

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste erat ingen kan gjøre noe med det.De får kjøre på å gjøre som de vil. Finne på regler og paragrafer som gjør ting vanskelig.

NAF skulle slått et slag for oss som vil bevare gamle biler, og gjort ting enklere. Men de er vel kjøpt og betalt de også.

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staten gjør som de vil de. Hvem skal man klage til`?? NAF, for de får gjort mye

Når det nevnes bevaring av gamle biler så er vel motorbytte som å banne i kirka. Skal man bevare noe er jo meninga at det skal være orginalt. Problemet med 240 er jo at den ser helt jævlig ut orginal, så man må jo mekke litt. :)

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider