CraiZ Skrevet Januar 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2009 Hei folks :) Det er sikkert ikke bare jeg som lurer på dette, så tenkte åpne en tråd der folk kunne sett hvordan man burde skrive en søknad til Statens Vegvesen for at søknaden om Motorskifte skal bli godkjent. Hadde vært godt om noen av dere som har fått positivt svar på dette også vil dele deres Søknad med å hjelpe andre folk på vei til et positivt svar. Lurte også på hvor lang tid det tar og få svar fra Statens vegvesen på en søknad om motorskifte. takk for hjelpen :) Mvh Christoffer C. Cheers:cool: Siter Audi A4 1.6 - 1995. Audi A4 1,8TSQ - 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CraiZ Skrevet Januar 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2009 Noen som har noe å tilføye? ;) Siter Audi A4 1.6 - 1995. Audi A4 1,8TSQ - 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet Januar 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2009 Fant igjen en gammmel søknad jeg skrev når jeg var i eie av min Volvo 240 med ikke-godkjent B230FT motor. Det er en relativt simpel søknad, men jeg fikk positivt svar på den et par-tre uker etter at jeg sendte den :) Da var det bare å vise bilen på nærmeste trafikkstasjon og få motor godkjent- og skrevet inn i vognkort. Kopi av søknaden jeg sendte: Hei. Jeg vil med dette brevet søke om motorbytte i min 1990 mod. Volvo 240 GL. Motoren jeg søker om å få godkjent i bilen er en original B230FT (165hk) som kommer fra Volvo 940. Dette regner jeg med skal gå i orden da maksimal tillatt motoreffekt for Volvo 240 er 200 hk. Da jeg i tillegg har ventilerte skivebremser så er det tillatt opp til 220 hk uten endringer i karroseriet, noe som da er mye mer enn det originalt er i motoren jeg søker om å få godkjent i bilen. Legger med en link som ref. til min søknad: http://www.volvocars.com/no/Documents/Miscellaneous/godkjenteproduktendringer.pdf Håper på et hyggelig svar fra dere. Mvh XXXX Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Januar 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2009 BTW, har de en mailadresse man kan sende inn søknaden på. Lette litt rundt på siden men fant ikke en dritt. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CraiZ Skrevet Januar 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2009 Takk for hjelpen, legger ut min søknad før jeg sender den slik at alle kan se om det noe jeg burde forandre på eller skrive annerledes :) Siter Audi A4 1.6 - 1995. Audi A4 1,8TSQ - 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CraiZ Skrevet Januar 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2009 BTW, har de en mailadresse man kan sende inn søknaden på. Lette litt rundt på siden men fant ikke en dritt. har selv lurt litt på hvem jeg skal sende til :) Siter Audi A4 1.6 - 1995. Audi A4 1,8TSQ - 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Januar 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2009 Har du sjekket altinn.no? Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iskrem Skrevet Januar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2009 Hvordan vet man hva maksimalt tillatt motoreffekt er på bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet Januar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2009 BTW, har de en mailadresse man kan sende inn søknaden på. Lette litt rundt på siden men fant ikke en dritt. firmapost@vegvesen.no Edit: Oppgi også regnr. på bilen du søker om å få godkjenne motorbytte i. Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Januar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2009 firmapost@vegvesen.no Edit: Oppgi også regnr. på bilen du søker om å få godkjenne motorbytte i. Takker :) Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Januar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2009 hvilken bil er det du skal ha godkjent motorbyttet i? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandmo Skrevet Januar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2009 hvilken bil er det du skal ha godkjent motorbyttet i? Den A4'n som er motorprosjektet kanskje?:) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CraiZ Skrevet Januar 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2009 hei folks, Fikk en litt kjip beskjed fra Impotørn idag når jeg pratet med de :( Audi har ikke godkjente produktendringer lenger, den godkjente produktendringen ble stoppet for Audi, VW og skoda i 1992 :rockets Skal jeg bare sende inn søknaden jeg har skrevet? selv om jeg ikke har noen papirer for at de har godkjente produktendringer osv? damndamn Siter Audi A4 1.6 - 1995. Audi A4 1,8TSQ - 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet Januar 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 Send i vei. Alt som er gratis er verdt å prøve vetu ;) Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Januar 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2009 Tror det snart kommer som en SMS-tjeneste. Da kan du bare skrive MOTOR [reg.nr.] [ny motor] og sende til 2282. I løpet av kort tid vil du få et svar med JA eller NEI. Dette har jeg fra sikre kilder i Vegdirektoratet. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg