Gå til innhold

Hvor langt inn må dreies på truetrac?(HASTER):-)

Ranger emnet

volvoturbo!

Anbefalte innlegg

trur det er litt forskjell på ringene, men jeg har tatt av 1.5mm på radie(altså 3mm på dia) på di jeg har lagd til, så er jeg 99% sikker at jeg husker riktig når jeg sier det var 15mm inn, tar jeg feil så var det 20mm. men som sagt, 99% sikker på 15mm. dette har alle vært den ringen som er til 940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hopper, men over 50 er det nesten ikke merkbart. Blir fort vant til det. Det finnes vel kun to bakdeler med å sette ringen utaå:

- Speedoen hopper under ca 50km\t

- Umulig å bytte kronhjulet uten å ta av ringen.

Å dreie er jo sånnsett et bra alternativ, men du må jo da ha tilgang til en dreiebenk. Mange som også er skeptiskt til å dreie av med tanke på at den ødelegges, men har aldri hørt noe sted at det har skjedd. Så hvilken løsning man velger er jo opp til en selv, men med ABS funker det ikke å legge ringen utapå. Å legge ringen utapå er i allefall enkelt og krever kun et par punktsveiser og utshimsing av sensoren.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så skal det vell gå å lage en ring selv i no 0.8plåt som har samme anntall hull som orginal ringen, men som har riktig diameter også punkte den på sånn som lars viste på innlegget sitt.

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dreit i å dreie og satte på en vannskjært plate med rett omkrets for std. truetrac og like mange hull som org. ring.

Fungerer bra det. ingen hopping men muligens litt feilvisning på speedo. Men det er jo ikke perfekt org. heller da :) Viser rett ifølge med annen trafikk hvertfall,så er sp. målet om de kjører for sakte eller for fort da sef.! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider