Gå til innhold

Abs lampen lyser

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

var å så på en bil i dag, abs lampen lyser og selger sier verkstedet ikke finner noen feil?er dette noe jeg bør tro ham på? bilen er elles veldig flott.gått 142000, ingen rust, byttet topppakning, styrekuler, batteri ol...

Men det eneste jeg ble litt redd for var abslampa...

veldig god å kjøre, og merket egentlig ikke mye på bremsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkleste er å få lest av feilminne,bør ligge en feilkode som kan indikere hva som er problemet.

Ofte at ABS-kransen på drivakslene foran kan sprekke,slik at det blir for stor glippe mellom 2 tenner. Ellers er det som regel sensorer som ryker.

2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT,

1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html

"Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså bremsene fungerer 100% men absen som ikke pumper i bremsene når du tråkker hard, hos meg begynte den lampa også å lyse men det vare etter at jeg strekk i kabelen til sensoren men synes det var bedre uten abs... :crazysant: den bråka fælt synes jeg :) så jeg hakke gidde å måle den.

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

apropos leste litt i haynes boka da jeg satt meg ned for å tenke på veiavgift og tv lisens, så kjører ABSen en selvtest når du starter og da skal det ikke lyse i varsel lampa hvis sensorene er ok -dvs ingen brud eller defekt hall sensor -vel og merke uten at bilen rører seg eller ruller- men hvis varsel lampa lyser først at bilen har begynt å rulle er det som skodaracing nevner at det er knekte tenner eller noe av det som sitter og roterer mot sensoren ;) hos meg lyste varsel lampa like etter start og uten rulling... som sagt -brudd i kablen som ble strekt ved hjul lager skift... :hello:

vet du hva det koster den sensoren skodarancing?? og prisen på den spjeld sensoren og -har en mistanke at min ikke er helt ok da jeg kjører i 50-60 i femte og 1,5-2k RPM har en tendens til å små fuske -av og til-... går jeg ned i gir eller gasser lit mer så forsvinner det :)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider